English

کمک نیروهای انقلابی به دستگاه قضا در برخورد با متخلفان

رئیس دادگستری شهرستان نور گفت: افرادی که درد دین و روحیه انقلابی دارند در برابر مسائل جامعه و اطراف خود بی‌تفاوت نیستند و برای سلامت جامعه حتماً مشارکت می‌کنند و با اعلام گزارشات تخلف برای برخورد با متخلفان و سلامت اداری به دستگاه قضایی کمک می‌کنند.

کمک نیروهای انقلابی به دستگاه قضا در برخورد با متخلفان

به گزارش خبرگزاری موج، اسدالله آقایی ، اظهار کرد: نخستین اولویت دستگاه قضایی ایجاد تعادل در جامعه است و در این راستا پیشگیری از جرائم، کنترل و نظارت، برخورد با جرائم و ناهنجاری‌ها جزء وظایف دادگستری و دستور کار دستگاه قضا است.

وی پیشگیری از جرائم، پیگیری مطالبات عمومی و حقوقی مردم، برخورد با ناامنی و ناهنجاری را از وظایف دادگستری دانست و افزود: برای توفیق در این امر مردم باید به دستگاه قضایی و تشکیلات اداری کمک کنند و حداقل با ارائه اطلاعات خام یاری دهنده باشند.

رئیس دادگستری شهرستان نور حفظ حقوق شهروندی و حقوق بیت‌المال از جمله حفظ جرائم و جلوگیری از تجاوز به حریم به ویژه دریا، جنگل و منابع طبیعی را وظیفه دستگاه قضا عنوان کرد و ادامه داد: کنترل و نظارت بر مراکز قدرت و جلوگیری از سوءاستفاده از صاحبان و کسانی که در مسند قدرت هستند همواره در دستور کار دستگاه قضایی وجود داشته و در شهرستان نور نیز اقدامات خوبی صورت گرفت و سبب تشکر مردم از دادستانی شد.

این مسؤول تصریح کرد: اگر مردم در کنار دستگاه قضایی باشند بسیاری از مشکلات اداری از جمله رشوه در جامعه ریشه‌کن می‌شود و شاهد سلامت اداری می‌شویم.

آقایی افزود: افرادی که درد دین و روحیه انقلابی دارند در برابر مسائل جامعه و اطراف خود بی‌تفاوت نیستند و برای سلامت جامعه حتماً مشارکت می‌کنند و با اعلام گزارشات تخلف برای برخورد با متخلفان و سلامت اداری به دستگاه قضایی کمک می‌کنند.

 وی از دیگر فعالیت‌های دستگاه قضایی را کمک به اقتصاد مقاومتی با مبارزه در امر قاچاق کالا عنوان کرد و از کسب رتبه نخست دادگستری مازندران در سه مرحله ارزیابی پیاپی در سال 95 خبر داد و گفت: رویکرد دادگستری کاهش پرونده و تسریع در رسیدگی به آن است.

رئیس دادگستری شهرستان نور گزارشی از عملکرد سال 95 تشکیلات قضایی شهرستان نور ارائه کرد و افزود: در کد واحد 316 دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان نور موجودی پرونده دوره 2 هزار و 816 فقره بوده و 8 هزار و 220 مورد نیز ورودی داشتیم که در پایان سال 8 هزار و 352 مورد خروجی و 2 هزار و 684 مورد باقیمانده که نتیجه عملکرد مثبت 132 بوده است.

این مسؤول موجودی پرونده در ابتدای دوره در دادسرای عمومی و انقلاب با کد 19660 را یک‌هزار و 831 مورد اعلام و اضافه کرد: 12 هزار و 2 مورد ورودی دوره بوده و خروجی آن 12 هزار و 389  و باقیمانده دوره نیز یک‌هزار و 444 که نتیجه عملکرد دوره مثبت 387 مورد ثبت شد.

آقایی مجموع موجودی پرونده در کد واحد 19685 شورای حل اختلاف شهرستان نور را 468 مورد اعلام و اظهار کرد: در این دوره 3 هزار و 751 مورد ورودی و 3 هزار و 646 مورد خروجی داشتیم که باقیمانده دوره 573 مورد با عملکرد منفی 105 بود و دلیل آن نیز کاهش شعبات حل اختلاف از 6 شعبه به سه شعبه بوده است.

وی تعداد ابلاغیه‌های صادره در سال 95 را 44 هزار و 800 مورد اعلام کرد و گفت: 4 هزار و 516 مورد ابلاغیه الکترونیکی انجام شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه