English

وجود ۲۲ پارک جنگلی با مساحت بیش از ۵هزار هکتار در مازندران

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری گفت: 22 پارک جنگلی با مساحت بیش از 5 هزار هکتار در سطح منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری وجود دارد.

وجود 22 پارک جنگلی با مساحت بیش از 5هزار هکتار در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج،محمدرضا جهان‌آرا ، اظهار کرد: در حال حاضر 22 پارک جنگلی از جمله بوستان و تفرجگاه با مساحت 5 هزار و 770 هکتار در سطح منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین اقدامات اولیه مساحت یک‌هزار و 400 هکتار در قالب 13 پارک در حال انجام بوده که قرار است تبدیل به پارک شود.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری با تأکید بر اینکه حفظ منابع طبیعی ضروری است، خاطرنشان کرد: همه افراد جامعه باید یاد بگیریم که منابع طبیعی و محیط پیرامون خود را حفظ کنیم.

جهان‌آرا با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی به معنا نبوده که باید تمام جنگل‌ها تبدیل به پارک یا تفرج‌گاه شود، تصریح کرد: باید همه افراد جامعه در حفظ طبیعت کوشا بوده و این مهم تلنگری برای همه افراد باشد تا در این زمینه حساس باشند.

وی در پاسخ به سؤوالی مبنی بر اینکه افراد به‌راحتی زباله‌ها را در محیط‌های زیبا و سرسبز جنگلی رهاسازی می‌کنند و هنوز فرهنگ حفاظت از محیط به‌درستی در میان مردم نهادینه نشده است، اظهار کرد: افراد از رهاسازی زباله در محیط اطراف خودداری کنند.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری یادآور شد: با توجه به شرایط اقلیم و گرمای هوا کوچک‌ترین جرقه موجب افزوختن آتش در جنگل‌ها می‌شود که لازم است افرادی که وارد جنگل‌ها می‌شوند به موارد توصیه‌ای توجه کنند؛ چرا که جنگل‌ها سرمایه ملی است.

جهان‌آرا افزود: به‌عنوان نمونه افراد به‌راحتی در جنگل شهید زارع زباله‌ها را رهاسازی کردند که توسط مجری طرح در حال جمع‌آوری است و مردم باید نسبت به حفاظت از جنگل‌ها اهتمام کنند.

وی در پایان گفت: با توجه به فرا رسیدن عید سعید فطر طبیعت مازندران اعم از منابع طبیعی و پارک‌های جنگلی و سایر آماده میزبانی از مسافران است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه