English

تصویب قانون منع دریافت مالیات بر ارزش افزوده از کشاورزان

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه‌های داخلی مجلس از تصویب قانون منع دریافت مالیات بر ارزش افزوده از کشاورزان توسط شالیکوبان خبر داد.

تصویب قانون منع دریافت مالیات بر ارزش افزوده از کشاورزان

به گزارش خبرگزاری موج، عزت‌الله یوسفیان‌ملا اظهار کرد: آمل شهر بزرگی است و در این شهرستان بزرگان زیادی در عرصه فقاهت، علم، اندیشه، ادب، سیاست و دین پرورش یافتند.

وی با اعلام اینکه پروژه‌های زیادی در این شهرستان در حال اجراست، افزود: سد مخزنی هراز و چهار خطه کردن محور هراز از مهم‌ترین پروژه‌ها در آمل هستند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه عملیات ساخت پروژه سد هراز با پیشرفت مطلوب در حال اجرا است، تصریح کرد: این سد مخزنی اواخر سال 1397 به مرحله آبگیری می‌رسد و می‌توان از بهره‌برداری‌های فراوان کرد.

این مسوول با بیان اینکه با آبگیری سد هراز 98 هزار هکتار از اراضی علاوه بر اراضی موجود زیرکشت می‌روند، یادآور شد: آب سد هراز پنج شهر مازندران را مشروب می‌کند و اشتغال‌زایی زیادی را با خود ایجاد می‌کند.

یوسفیان‌ملا با اعلام اینکه علاوه بر مصارف شرب و مشروب کردن اراضی شالیزاری، سد هراز در تولید برق و نیرو بسیار اهمیت دارد، گفت: مازندران در جذب آب‌های سطحی دچار مشکل است و بسیاری از آب‌های سطحی به دریا می‌‎ریزد ولی با ایجاد سد هراز می‌توان بیش از 25 درصد آب سطحی مازندران را هدایت و جمع‌آوری کرد.

وی با اشاره به وجود کانال بزرگ سرد آب‌رود در مازندران، خاطرنشان کرد: عملیات ایجاد سد هراز شبانه‎‌روزی در حال انجام است در حالی که بسیاری از پروژه‌های بزرگ در کشور به دلیل عدم تأمین اعتبار در حالت سکون به سر می‌برند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حذف آب‌بهای کشاورزی برای شالیکاران و کشاورزان، بیان کرد: ولی از کشاورزان مالیات بر ارزش افزوده در کارخانه‌های شالیکوبی برای تبدیل برنج سفید دریافت می‌شود که در این رابطه با تصویب و ابلاغ مصوبات به شالیکوبان اعلام شده که این مبلغ نباید دریافت شود.

این مسوول با اعلام اینکه باید هزینه مراحل کاشت، داشت و برداشت برنج برای کشاورزان کاهش یابد تا انگیزه برای شالیکاری افزوده شود، بیان کرد: باید سم و کود کشاورزی هم رایگان در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

یوسفیان‌ملا با تأکید بر بسته شدن پرونده پرداخت آب‌بهای کشاورزی توسط کشاورزان، از تصویب قانون منع دریافت مالیات بر ارزش افزوده از شالیکاران توسط شالیکوبان خبر داد و گفت: کشاورزان دیگر مبلغی به عنوان مالیات بر ارزش افزوده برای تبدیل شالی به برنج را پرداخت نمی‌کنند.

وی با اشاره به در دستور کار بودن اقدامات اساسی در زمینه مسئله زباله آمل با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر، ادامه داد: در دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای تعیین تکلیف زمین کارخانه زباله‌سوز نشست برگزار شده تا در آینده نزدیک تصمیمات لازم اجرا شود.

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه‌های داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به همکاری وزیر کشور برای احداث کارخانه زباله‌سوز در آمل توسط شرکت ژاپنی، گفت: با تلاش همه مسؤولان مسئله زباله در آمل حل می‌شود و در این بین مردم هم با مسوولان باید تعامل لازم داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه