English

مردم برای درمان سرماخوردگی ۵۰ هزار تومان هزینه می‌کنند/اجرای یک بام و دو هوای سیستم ارجاع

رئیس اداره بیمه سلامت کلاردشت با اعلام اینکه در حال حاضر یک بیمار برای درمان سرماخوردگی 50 هزار تومان هزینه می‌کند، گفت: اگر عدالت‌محوری در سلامت است باید اولویت‌بندی به شهرهای زیر 20 هزار نفر داده شود.

مردم برای درمان سرماخوردگی 50 هزار تومان هزینه می‌کنند/اجرای یک بام و دو هوای سیستم ارجاع

به گزارش خبرگزاری موج، جواد مهرآرا در جلسه بررسی مشکلات بهداشتی مردم این شهرستان اظهار کرد: تعداد بیمه شدها این شهرستان 15 هزار و 460 نفر هستند که بیش از 9 هزار نفر داری دفترچه روستایی هستند.

وی با اعلام اینکه در سال 94 اداره بیمه سلامت این شهرستان تأسیس شد، تصریح کرد: خدمات بیمه شهری در اختیار مردم قرار گرفت ولی بنا به تمهیداتی که در سازمان انجام شد و قرار بود از اول شهرهای زیر 20 هزار نفر دفترچه روستایی قرار بگیرند شهرستان کلاردشت هم تنها به مدت دو سال  مشمول این طرح شد.

رئیس اداره بیمه سلامت کلاردشت با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده شهری در استان فارس و مازندران، خاطرنشان کرد: همه شهرهای زیر 20 هزار از خدمات بیمه‌ای روستایی برخودار بودند و تنها کلاردشت از خدمات بیمه همگانی شهری به مدت دو سال  برخوردار شده بود، ولی پس از دو سال طرح بیمه شهری در کلاردشت اجرائی نشد.

این مسؤول خطاب به نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: انتظار است تدابیری اندیشیده شود تا شهرهای زیر 20 هزار بیست هزار نفر مانند کلاردشت از خدمات بیمه شهری برخودار شوند.

مهرآرا با اعلام اینکه در حال حاضر یک بیمار برای درمان سرماخوردگی 50 هزار تومان هزینه می‌کند، افزود: اگر عدالت‌محوری در سلامت است باید اولویت‌بندی به شهرهای زیر 20 هزار نفر داده شود.

وی خاطرنشان کرد: انتظار است که تدابیری اندیشیده شود تا این معضل به صورت جدی حل شود،در حال حاضر نارضایتی جدی مردم از بیمه سلامت در شهرهای زیر 20 هزار نفر دارند.

رئیس اداره بیمه سلامت کلاردشت بیان کرد: نارضایتی ناقص این طرح در شهرهای زیر 20 هزار نفر همه اقدامات نظام ارجاع را زیر سؤال برد.

این مسؤول با اعلام اینکه آزمایشی بودن اجرای طرح پزشک خانواده در مدت پنج سال جای سؤال دارد، گفت: باید نسبت به اجرا و عدم اجرای طرح پزشک خانواده به صورت جدی تصمیم‌گیری شود.

مهرآرا با اعلام اینکه بسیاری از پزشکان از شهرهای زیر 20 هزار نفر به‌دلیل اجرای ناقص طرح پزشک خانواده مهاجرت کردند، افزود: بسیاری از مردم با جعل دست‌خط‌های اجاره‌ای شهرستان چالوس برای دفترچه بیمه سلامت همگانی اقدام کردند.

وی یادآور شد: تدبیری اندیشه شود جلوی نقیصه گرفته شود، متولیان امر در این چند سال باید نتیجه نهایی از طرح آزمون و خطا طرح پزشک خانواده را دریافت می‌کردند.

رئیس اداره بیمه سلامت کلاردشت با اعلام اینکه برای شهرهای زیر 20 هزار نفر ساکنان شهری از خدمات بیمه‌ای شهری و خانواده‌های روستایی این مناطق دفترچه بیمه روستایی دریافت کنند، ادامه داد: امر انتخاب پزشک توسط بیمار در این شهرها از بین رفته است و بیمار به اجبار باید به مراکز بهداشت مراجعه کند.

این مسؤول افزود: بحث سلامت‌محوری و عادلانه بودن در شهرهای زیر 20 هزار نفر به نظر من جای سؤال دارد و این موضوع در جلسات استان مطرح شد.

مهرآرا در پایان گفت: ما مشکلی با سیستم ارجاع نداریم ولی چرا این طرح باید به صورت یک بام و دو هوا بین شهرهای زیر 20 هزار و بالای 20 هزار نفر اجرایی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه