English

مشاغل غیردولتی در جامعه ترویج داده شود

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی رامسر گفت: مشاغل غیردولتی در جامعه ترویج داده شود.

مشاغل غیردولتی در جامعه ترویج داده شود

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرحمان حلاجیان در جلسه کارگروه تولید و اشتغال در سالن اجتماعات فرمانداری رامسر با اشاره به اینکه دولت در کشور ایران بزرگ است، اظهار کرد: دولت در سال گذشته، ۳۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه تدوین کرد که ۶۰ هزار میلیارد تومان این بودجه عمرانی و‌۲۶۰ هزار میلیارد تومان بودجه جاری است.

وی با بیان اینکه دولتمردان به این نتیجه رسیدند با کاهش تصدی گری بدنه دولت را کوچک کنند، گفت: دولت باید تلاش کند تا جوانان برای جذب در بازار غیردولتی رغبت داشته باشند که در گام نخست در سال 96 برنامه‌هایی تدوین شد تا فارغ‌التحصیلان گرایش های مختلف دانشگاهی شناسایی شوند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی رامسر افزود: در میان این تحصیلکرده‌ها رشته های کشاورزی و زیر مجموعه‌های آن در اولویت قرار دارد و با برگزاری همایش کارآفرینان برتر این حوزه که ایجاد شغل کرده و موفق عمل کردند وارد شدن به بازار کار غیردولتی ترویج شده است.

حلاجیان تصریح کرد: در سال گذشته ۴۷۰ نفر به موسسه کاریابی رامسر مراجعه و ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۹۴ نفر زن و ۲۷۶ نفر مرد بودند.

وی گفت: مهارت برخی افراد موجب شد تا در مراکز فنی و حرفه ای مشغول به کار شدند و ۴۴۷ نفر نیز در این میان هیچ گونه مهارتی نداشتند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی رامسر خاطرنشان کرد: مراکز آموزش فنی و حرفه ای کوثر در رامسر با برگزاری کلاس های رایگان دایر است و جوانان را باید به سمت این مراکز هدایت کنند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۱۵ نفر در سال گذشته از طریق بند و ماده ۸۰ مشغول به کار شدند، افزود: از این میزان ۸۸ نفر زن و ۱۲۷ نفر مرد بودند که ۲۱۲ نفر در بخش خدمات و ۳ نفر در بخش کشاورزی مشغول به کار شدند.

حلاجیان با بیان اینکه با لغو ماده ۸۰ در سال ۹۶ کارفرمایان به دلیل پرداخت هزینه بیمه کارگران، نیرو جذب نمی کنند‌، گفت: با لغو بیمه موسسه کاریابی که ۱۳ هزار تومان هزینه ثبت نام و پنجاه درصد حقوق ماه اول برای حق الزحمه را دریافت می‌کرد دیگر قادر به فعالیت نیست و تعطیل می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه