English

سالانه ۴۰۰ میلیون انواع درخنچه و گل های زینتی درمازندران تولید می شود

معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران با اشاره به ظرفیت بالای گل و گیاه در استان گفت: سالانه 400 میلیون انواع درختچه ها و گل های زینتی در مازندران بویژه در غرب این استان تولید می شود.

سالانه 400 میلیون انواع درخنچه و گل های زینتی درمازندران تولید می شود

به گزارش خبرگزاری موج، حسن خیریانپور در آیین آغاز بکار نمایشگاه گل و گیاه در رامسر افزود: در سطح استان مازندران یک هزار و 10 هکتار فضای گلخانه ای وجود دارد که از این میزان 760 هکتار ان گلخانه فضای باز و بقیه مسقف هستند.

وی گفت: باید از این فضای تولیدی منحصر به فرد در استان مازندران برای بخش تولیدات بهترین بهره برداری کرد.

معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران همچنین به ظرفیت های بالای تولیدات گل و گیاه در مازندران بویژه در غرب این استان اشاره کرد و گفت: رامسر با توجه به ظرفیت بالای این بخش می تواند با کمک مسوولان و بخش خصوصی این صنعت را به سرمنزل مقصود برساند.

خیریانپور در ادامه به زمین های حاصلخیز، پرورش آبزیان، جاذبه های توریستی و... اشاره کرد و گفت: از همه این فرصت ها باید برای سرمایه گذاری و توسعه استان بهره برداری کنیم.

معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران با بیان اینکه 8 .7 درصد از محصولات کشاورزی و شیلاتی کشور در این استان تولید می شود گفت : مازندران در تولید 14 محصول کشاورزی حایز رتبه نخست کشور است.

خیریانپور گفت: این همه امکانات خدادادی ، وجود 3 بندر ، 3 فرودگاه و 300 کیلومتر راه اهن و مهمتر از همه نزدیکی به پایتخت و کشورهای حاشیه دریای خزر این استان را به عنوان یکی از استان های راهبردی کشور مطرح کرده است.

به گفته وی، باید از همه این ظرفیت ها برای توسعه و رفع مشکلات بیکاری در این استان استفاده کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه