English

کاهش شدید صید ماهی کپور/ضرورت بازسازی این گونه

معاون شیلات مازندران گفت: دلیل کاهش صید ماهی کپور این است که این نوع از ماهی‌ها به‌علت شرایط آب و هوایی در اعماق بالاتر آب رفته که صید پره دسترسی به آن ندارد.

کاهش شدید صید ماهی کپور/ضرورت بازسازی این گونه

به گزارش خبرگزاری موج، عباسعلی شیخ‌تبار اظهار کرد: صید ماهی‌های استخوانی از آغاز فصل تا 10 اسفند ماه امسال یک هزار و 509 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد افزایش یافت.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران ادامه داد: در این مدت میزان صید ماهی سفید 509 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 39 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: صید ماهی کفال 912 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 151 درصد رشد داشت.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران با اشاره به اینکه صید ماهی کپور سال گذشته 11 تن بوده است، افزود: امسال صید این گونه 855 کیلوگرم بوده و با کاهش شدید صید این گونه ماهی‌ها مواجه بودیم.

شیخ‌تبار ادامه داد: دلیل کاهش صید ماهی کپور این است که این نوع از ماهی‌ها به‌علت شرایط آب و هوایی در اعماق بالاتر آب رفته که صید پره دسترسی به آن ندارد.

وی با تأکید بر اینکه بازسازی ذخایر ماهی کپور ضروری است، خاطرنشان کرد: بازسازی ذخایر این گونه ماهی‌ها احساس می‌شود اگر قرار است به‌عنوان گونه اقتصادی در سبد صیادی باشد.

معاون شیلات مازندران با اعلام اینکه سرانه صید هر شرکت پره به‌طور متوسط حدود 29 تن است، تصریح کرد: سال گذشته سرانه صید 24 تن بوده که امسال 10 درصد افزایش یافت.

شیخ‌تبار یادآور شد: ارزش اقتصادی ماهی‌های صید شده طی این مدت 37.5 میلیارد تومان بوده در حالی‌که در سال گذشته حدود 32 میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به رضایت صیادان از صید اظهار کرد: بیش از نیمی از صید ماهی‌های استخوانی از این زمان به بعد است که امیدواریم این مهم محقق شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه