English

رسانه‌ها در تقویت شکوفایی اقتصادی در مازندران نقش آفرین باشند

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه بخش خصوصی مطالبات خود را از دولت باید طلب کند گفت: رسانه‌ها در تقویت شکوفایی اقتصادی در مازندران نقش آفرین باشند.

رسانه‌ها در تقویت شکوفایی اقتصادی در مازندران نقش آفرین باشند

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالله مهاجر با بیان اینکه 14 پذیرش هیئت‌های خارجی را امسال از کشورهای سی آی اس و اروپایی داشتیم، افزود: این اقدام در جهت توسعه صادرات محصولات مازندران به کشورهای هدف بوده است.

وی از اعزام 6 هیئت تجاری و دولتی مازندران طی سال 95 به کشورهای منطقه خبر داد و گفت: پایه‌های فعالیت صادراتی باید بدرستی اجرا تا در حوزه صادرات موفقیت‌هایی داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با بیان اینکه 67 درصد لبنیات روسیه وارداتی است، افزود: مازندران می‌تواند تامین کننده بخش عمده ای از محصولات غذایی و لبنی روسیه باشد.

مهاجر از صدور 900 گواهی مبدا کالا در یازده ماهه امسال اظهار داشت: میزان صادرات محصولات مازندران بالغ بر 470 هزار تن بوده است.

وی افزود: دو میلیون تن میزان واردات از گمرکات استان در یازده ماهه امسال بوده است که کمتر از یک درصد کاهش واردات داشتیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه عمده واردات استان چوب و آهن آلات است تصریح کرد: عمده محصولات وارداتی به مازندران در استان توزیع نمی‌شود بلکه از طریق بنادر مازندران به استان‌ها و کشورهای منطقه توزیع می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران اضافه کرد: یکی از بندهای جدی اقتصاد مقاومتی بخش صادرات است، برای موفقیت در این زمینه باید متولی ویژه در کشور برای صادرات تعریف شود.

مهاجر با اعلام اینکه مازندران قابلیت بسیار زیادی در صادرات کالا دارد، افزود: توان صادراتی استان بیش از یک میلیارد دلار است و باید تلاش کنیم که به این ظرفیت برسیم.

وی خواستار تقویت مباحث آموزشی در زمینه توسعه صادرات شد، گفت: یکی از راهکارهای موفقیت اتاق بازرگانی توجه به مباحث آموزشی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: برای تقویت بنیه آموزش اتاق بازرگانی تأسیس دانشگاه علمی کاربردی ویژه حوزه بازرگانی در برنامه کاری است، باید هر چه سریع‌تر صنعت و دانشگاه در کنار هم قرار گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه