English

مساجد به گروه یا گرایش خاصی تعلق ندارد

حجت‌الاسلام ناصر شکریان با اشاره به نفش محوری مسجد در وحدت میان مسلمانان، گفت: مسجد مرکز حضور همه نیروها و سلایق است و اختصاص به گروه یا گرایش خاصی ندارد.

مساجد به گروه یا گرایش خاصی تعلق ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مدیرکل سازمان تبلیغات استان مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به روز ۳۱مرداد روز جهانی مساجد و با تاکید بر این که مساجد باید کانون اصلی فرهنگ اسلامی و انقلابی باشند، گفت: مسجد مهمانخانه خدا در زمین، جایگاه نزول خیرات آسمانی و تجلی گاه بهشت خدا در زمین است و چشمه زلال مبارزه بر ضد باطل در طول تاریخ از مسجد جوشیده و مسجد همواره مشعل فروزان قیام بر ضد شیطان ها و طاغوت بوده و امروز اصلی‌ترین پایگاه مسلمانان برای مبارزه با نفوذ و توطئه دشمنان است.

وی با اشاره به اینکه آنچه از بررسی نقش مسجد در تاریخ صدر اسلام بر می آید جامعیت مسجد در تمامی زمینه های عبادی، سیاسی، فرهنگی، آموزشی، قضایی و نظامی است، تصریح کرد: اگر به تاریخ انقلاب های اسلامی به ویژه انقلاب ایران نگاه کنیم می‌بینید محور اصلی شکل گیری انقلاب های اسلامی مسجد است.

شکریان مسجد را پایگاه اسلام دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی برآمده از مسجد است که تمثال جامع معارف الهی در روی زمین محسوب می‌شود و اگر در مسجدی ندای انقلاب خاموش باشد این مسجد دیگر مسجد نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه مساجد در اسلام منش بسیاری از تحولات اجتماعی هستند، گفت: پیامبر اسلام با ساخت نخستین مسجد به مسلمان و مردم جهان نشان دادند که دین اسلام یک دینی اجتماعی است و مسجد یک مکان اجتماعی و منشأ تحولات و نهضت های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و مذهبی در طول تاریخ محسوب می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران، مسجد را نخستین مرکز تعلیم و تربیت در اسلام معرفی کرد و اظهار کرد: ائمه معصومین(ع) در سخنان خود، مسجد را آشیانه و پناهگاه مؤمن می‌دانند، پناهگاهی که انسان در آن از دغدغه و اضطراب فاصله می گیرد و به آرامش و سکون دست می یابد، از این رو مسجد، نقش تربیتی مؤثری دارد.

وی با بیان اینکه مساجد موجب انس بیشتر انسان ها با یکدیگر می شود، گفت: مسجد محل آگاهی دهی به مردم است و آنچه در طول تاریخ موجب اتحاد و مبارزه بامستکبران شده است مسجد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه هدف دشمنان انزوای انسان های دین مدار است، گفت: مسجد مهم ترین روش مقابله با این حربه دشمنان است چرا که مساجد بر خلاف کلیسا مهم ترین عامل پویای جامعه اسلامی و جهان اسلام هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه با بازشناسی و کاربردی کردن کارکردهای مسجد در صدر اسلام می توان به مسجد مورد تاکید اسلام رسید، افزود: با بهره‌گیری از آموزه‌های اسلامی در ارتباط با این پایگاه اثرگذار دینی و با توجه به مقتضیات زمانی و مکانی می توان به مسجد ایده آل اسلامی دست یافت.

شکریان گفت: دشمن به خوبی درک کرده که این کانون فرهنگی در شرایط جامعه، تعالی و سازندگی آن نقش مؤثری را دارد، بر همین اساس این تکیه‌گاه مسلمانان را نشانه قرار داده است.

وی با اشاره به نفش محوری مسجد در وحدت میان مسلمانان، خاطرنشان کرد: مسجد مرکز حضور همه نیروها و سلایق است و اختصاص به گروه یا گرایش خاصی ندارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که مسجد یک مجتمع فرهنگی و مرکز ثقل زندگی روزمره است، یادآور شد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که برای پیوند بیشتر جوانان با مسجد در دستور کار قرار گرفته استفاده از این قشر در حوزه اجرایی برنامه‎های مسجد است و جوانان در این جایگاه برای مدیریت و جذب دوستان خود در برنامه‎های مسجد همکاری می‎کنند.

وی با بیان اینکه در اسلام مسجد مرکز تعلیم و تربیت و تزکیه بوده و پیغمبر اسلام اساس کار خود را بر مسجد بنا کرد، تصریح کرد: در جامعه اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی مساجد یک کارکرد ملموس و قابل ارزش داشته است.

شکریان آغاز حرکت های انقلاب اسلامی را از مسجد دانست و با بیان این که مسجد محل شکل گیری حرکت ها، نهضت ها و جنبش های اسلامی است، گفت: مسجد به عنوان نقطه ای ارزشمند و قطعه از بهشت برای بندگان خدا در روی زمین است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید این که همه زایش ها و رویش ها باید از مسجد آغاز شود، گفت: نیروهایی که در مسجد و آمیخته با فرهنگ آن رشد نکرده باشند وابستگی های فراوانی به فرهنگ غرب دارند و دلباخته آنها هستند.

وی بیان اینکه بسیاری از نیازهای عمومی جامعه در مسجد قابل تامین و رفع است، افزود: مسجد باید مرکز آموزش، تعالی‌بخشی، هدایت، حل و فصل، ساماندهی و سازماندهی امور اجتماعی، سیاسی و فرهنگی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه