English

گردشگری مجانی در مازندران باید ممنوع شود

یک کارشناس مدیریت شهری گفت: نتیجه حضور میلیونی گردشگران در مازندران نباید صرفا زباله و تبعات زیست محیطی باشد و مسافران شمال مانند بسیاری دیگر از شهرهای کویری باید هزینه سفر به شمال و آلودگی های گوناگونی را که ایجاد می کنند، پرداخت کنند.

به گزارش خبرگزاری موج، سید غلامرضا بنی احمد(علمدار ساروی) در مورد استقلال مالی و پویایی اقتصادی شهرداری ها، اظهار داشت: یکی از مهمترین عوامل اخذ عوارض از ورود گردشگران به مازندران و به ویژه شهر ساری است.

وی بیان داشت: نتیجه حضور میلیونی گردشگران در مازندران نباید صرفا زباله و تبعات زیست محیطی باشد و مسافران شمال مانند بسیاری دیگر از شهرهای کویری باید هزینه سفر به شمال و آلودگی های گوناگونی را که ایجاد می کنند، پرداخت کنند.

این کارشناس مدیریت شهری افزود: یکی دیگر از روشهای پویایی اقتصادی هم تعطیل شدن پنج شنبه ها در شمال همزمان با تهران است و مازندران و ساری نباید هزینه سر ریز مسافران تهران را بدون هیچ فایده ای پرداخت کند.

بنی احمد از آماده کردن طرح سی دی اسبرای شهر ساری سخن گفت و اظهار داشت با پیاده سازی این طرح تحول عظیمی در گردشگری مازندران و شهر ساری ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه گفت: استاندارد سازی یکی از مهمترین مباحثمربوط به علم مدیریت در جهان است که تاثیر شگرفی بر بالا رفتن بهره وری در سیستم های مدیریتی دارد.

این کارشناس مدیریت شهریخاطرنشان کرد: به عبارت دیگر بدون استاندارد هیچ هدفی در راستای توسعه محقق نخواهد شد و جالب اینجا است که استاندارد یعنی حداقل هایی که باید برای به دست آوردن محصول – نتیجه با کیفیت لحاظ شود.

بنی احمد(علمدار ساروی) گفت: در دنیای امروز برخی از کمپانی های مهم صنعتی و خدماتی گام را فراتر نهاده و خود مرجع استاندارد هستند اما بسیاری از شرکت ها برای اینکه بتوانند محصول یا خدمات با کیفیت ارائه دهند مجبورند تا به دستورالعمل های استاندارد مراجعه کنند.

وی افزود: روش های استاندارد از مستند سازی شروع می شود و تا پایش و اقدام اصلاحی ادامه می یابد و همه این اقدامات در راستای رسیدن به خروجی قابل قبول و با کیفیت است و جایی که مصرف کننده نهایی باید آن را تایید کند.

این کارشناس مدیریت شهریتصریح کرد: در مباحثمرتبط با علوم شهری، مصرف کننده نهایی شهروندان یک شهر هستند که با زندگی در آن محیط تبدیل به شهروندان مطالبه گر شده و با بالا بردن سطح توقعات خود مسئولان و دست اندرکاران را مجبور به بازنگری در روش ها می نمایند.

بنی احمد(علمدار ساروی) در پایان اظهار کرد: استاندارد سازی زیرساخت پیشرفت است و اگر فعالیت ها وخدمات استاندارد نباشند نخواهند توانست مجموعه مدیریت را به اهداف خود برسانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه