English

۶۲ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار مصوب شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال ۶۲ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در مازندران مصوب شد.

۶۲ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار مصوب شد

به گزارش خبرگزاری موج، دلاور حیدرپور اظهار کرد: تأکید وزیر جهاد کشاورزی بر افزایش سطح زیرکشت کلزا و تامین روغن در داخل کشور است و امسال شرایط خوبی که برای خرید کلزا در کشور بود و پرداخت به‌موقع بهای این محصول رغبت کشاورزان نسبت به سال‌های گذشته برای کشت افزایش یافت.

وی افزود: اتکای وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه کشت کلزا بر استان‌های خوزستان، گلستان، مازندران و اردبیل است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: طی ابلاغیه‌ای وزارت جهاد کشاورزی، در سال زراعی جدید، مازندران متعهد به کشت ۱۲ هزار هکتار کلزا شد که بخش ترویج باید با برگزاری کلاس‌های آموزشی در سطح روستاها کشاورزان را ترغیب به کشت این محصول کند.

وی بیان کرد: برای افزایش سطح زیرکشت کلزا از هفته آینده ستاد استانی و شهرستانی تشکیل شود و بخش ترویج قبل از کشت، دوره آموزشی برای کشاورزان برگزار کند.

حیدرپور اضافه کرد: امسال ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم در کشور از کشاورزان خریداری شد که پیش‌بینی می‌شود به ۱۱ میلیون تن افزایش یابد که بالاترین میزان خرید گندم در چند سال اخیر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه امسال در استان تولید محصول باغی و برنج رضایت‌بخش بوده است، گفت: بارش‌ زیاد باران به تولید محصولات کشاورزی خسارت وارد می‌کند و در این زمینه مرکز تحقیقات باید جدی‌تر ورود پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: تکنولوژی زراعت در استان پایین است و بیشتر کشاورزان به‌صورت دیم اقدام به کشت محصول می‌کنند که جهاد کشاورزی باید کشاورزان را آگاه کند که با در اختیار قرار گرفتن ماشین‌آلات بخش کشاورزی بهره‌وری تولید افزایش پیدا می‌کند.

حیدرپور اظهار کرد: دولت برای ۷ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی که مشکل دارند ۱۶ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش اختصاص داد.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۸۷۰ طرح کشاورزی و ۸۰۰ طرح صنعتی در استان ثبت نام شد و از تیرماه امسال به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شدند، گفت: از یک‌هزار و ۸۷۰ طرح، ۵۰۰ طرح با ۴۱۰ میلیارد تومان با کمک دفاتر تخصصی جهاد کشاورزی بررسی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: ۲۰۱ طرح طی سه مرحله به دبیرخانه صنعت، معدن و تجارت ارسال شد که تاکنون ۸۵ طرح تأیید و به بانک معرفی شده است.

حیدرپور اضافه کرد: واحدهایی که پروانه فعالیت از وزارت جهاد کشاورزی دارند می‌توانند ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه امسال ۶۲ میلیارد تومان مصوب برای اجرای آبیاری تحت فشار در نظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: سال گذشته برای اجرای این طرح ۱۹ میلیارد تومان مصوب شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه