English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

حوزه کودک و نوجوان برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیدی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حوزه کودک و نوجوان برای ما کلیدی است و بر همین اساس آماده حمایت جدی از ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان هستیم و این کار را ادامه خواهیم داد.

حوزه کودک و نوجوان برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیدی است
به گزارش خبرگزاری موج

، جلسه شورای سیاستگذاری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در محل برگزاری این نمایشگاه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

اسماعیلی در این جلسه ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: اصحاب فرهنگ و ادب دوره کم نظیری به لحاظ آمار، کمیت و کیفیت را تجربه خواهند کرد.

وی افزود: خوشحال هستیم بخش مهمی از کار در اختیار تشکل های صنفی و فعالان با سابقه این حوزه قرار گرفته است. این کار متعلق به جریان فرهنگ و ادب کشور است و وظیفه ما حمایت از این فرایند است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: ایران به لحاظ حوزه فرهنگی قابل مقایسه با بسیاری از کشورهای دنیا نیست؛ تقریبا روزی در وزارت فرهنگ نداریم که رویدادی را در حال برگزاری نداشته باشیم و جشنواره‌های مختلف محلی استانی ملی و منطقه ای برگزار نشود.

اسماعیلی با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صحنه‌ پرشوری از دوره رونق و شکوفایی حوزه فرهنگی کشور خواهد بود، گفت: طی یکسال اخیر (از نمایشگاه قبلی تا الان) تلاش کردیم بخش مهمی از نیازها را مورد توجه قرار دهیم و به همه ضعف ها اذعان می کنم اما در عین حال دوستانمان تلاش کردند وضعیت را به شکلی قابل اتکا و افتخار درآورند.

وی با اشاره به تولید کاغذ در کشور افزود: در حوزه تولید کاغذ، جشن خود کفایی کاغذ کتب درسی را داشتیم و در آستانه تکمیل کارخانه پیشرفته در حوزه کاغذ هستیم که در ماه های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و ظرفیت تولید کاغذ تحریر را به بیش از صد هزار تن خواهیم رساند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه