English

«فیلشاه» رکوردار اولین انیمیشن محبوب تاریخ سینمای ایران بود

بهنود نکویی کارگردان و حامد جعفری تهیه کننده به مناسبت روز جهانی انیمیشن تجربیات خود در زمینه انیمیشن و محبوب ترین اثرشان «شاهزاده رم» مورد بحث و بررسی قرار دادند.

«فیلشاه» رکوردار اولین انیمیشن محبوب تاریخ سینمای ایران بود

به گزارش خبرگزاری موج، به مناسبت روز جهانی انیمیشن ، نشست نقد و بررسی انیمیشن « بچه زرنگ » در دانشکده هنر دانشگاه سوره برگزار شد. در این مراسم بهنود نکویی کارگردان و حامد جعفری تهیه کننده حضور داشتند که درباره سفرهای خود به دنیای انیمیشن گفتگو کردند.

جعفری تهیه کننده فیلم «بچه زرنگ» گفت: در سال 1385 حضور خود را در عرصه انیمیشن آغاز کردند. وی در ادامه توضیح داد که در دنیا دو نوع استودیو وجود دارد: آنهایی که خدمات انیمیشن ارائه می کنند و آنهایی که کل فرآیند تولید را به عهده می گیرند. تقریباً 90 درصد این استودیوها توسط یک نفر اداره می شوند که ایده، محتوا یا ریسک تولید محتوا را به عهده می گیرد و سپس یک استودیو برای تولید انیمیشن استخدام می شود.

در سال 2013، آنها مدل شرکت خود را تغییر دادند و به دنبال تولیدی برای اکران در سینماها شدند. اولین اثر آنها «شاهزاده رم» بود که در سال 2014 اکران شد و سومین فیلم پربیننده آن سال شد و هنوز هم دومین انیمیشن پربیننده تاریخ سینماست. به دنبال این موفقیت، آنها «فیلشاه» را ساختند که در ادامه 1.2 میلیون بیننده داشت. جعفری ابراز امیدواری کرد که «بچه باهوش» رکوردهای این دو انیمیشن را بشکند.

جعفری در ادامه خاطرنشان کرد: سازنده یک انیمیشن، خود استودیو است نه یک فرد و خلق یک قهرمان در یک داستان ماجراجویی طبیعی است. با این حال، او خاطرنشان کرد که قهرمان «بچه زرنگ» از ابتدا ویژگی‌های قهرمانانه ندارد و در عوض در طول داستان آن‌ها را به دست می‌آورد و آن را به یک نژاد قهرمان منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند. هدف این بود که قهرمان داستان با مخاطبان محلی ارتباط برقرار کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه