English

تئاتر شهر میزبان «برتولت برشت» است

نمایش «تفنگ‌های کارار» نوشته برتولت برشت با کارگردانی بهروز سروعلیشاهی از هفته آینده در کارگاه نمایش تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

تئاتر شهر میزبان «برتولت برشت» است

به گزارش خبرگزاری موج، نمایش «تفنگ‌های کارار» نوشته برتولت برشت و به کارگردانی بهروز سروعلیشاهی از ۲۶ شهریور در تئاتر شهر به صحنه می‌رود. نمایش «فریادهای نیمه‌شب وحشی» نیز تا سوم مهر در سالن استاد محمد پردیس تئاتر تهران میزبان مخاطبان است.

«تفنگ‌های کارار» که بیشتر به نام «تفنگ‌های ننه کارار»‌ در ایران شناخته می‌شود، درامی از برتولت برشت با محوریت جنگ داخلی اسپانیا و مقاومت آزادی خواهان اسپانیایی در برابر نیروهای متخاصم خارجی و دیکتاتوری «ژنرال فرانکو» است. برشت این نمایشنامه را در سال ۱۹۳۷ نوشت و اولین بار همان سال در پاریس به صحنه رفت.

بهروز سروعلیشاهی، دانش‌آموخته رشته تئاتر است و پیش‌ازاین نمایش‌های «بازی‌های کشتار» و «عبور» را در سالن‌های شهرزاد و مولوی روی صحنه برده است.

سایه کبیری، مهدی بازدار، مجید تیزرو، بهروز سروعلیشاهی، رضا صفری دریایی، فریبا بکلو و آرزو خلیلی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

این نمایش از ۲۶ شهریورماه ساعت ۱۹ با قیمت بلیت ۷۰ هزارتومان و مدت‌زمان ۶۵ دقیقه در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

«فریادهای نیمه‌شب وحشی» در پردیس تئاتر تهران

نمایش «فریادهای نیمه‌شب وحشی» از ۱۹ شهریور تا سوم مهر در سالن استاد محمد پردیس تئاتر تهران میزبان مخاطبان است.

نمایش «فریادهای نیمه‌شب وحشی» به کارگردانی پوران رحمانی پناه و نویسندگی سعید سوری از ۱۹ شهریور تا سوم مهر ساعت ۱۸ در سالن استاد محمد پردیس تئاتر تهران روی صحنه است.

در این نمایش، پوران رحمانی پناه، سعید سوری، ابراهیم حاجی علیزاده، آیلین جهانشاه‌لو، الهه پورآقابالایی، امیرمهدی جعفری به ایفای نقش می‌پردازند.

این نمایش به داستانی ‌پرچالش از توبه حر بن یزید ریاحی می‌پردازد. همسر حر بن یزید ریاحی که مخالف حضور همسرش در کربلا و جنگ با حسین بن علی (ع) بود، درگیر توهماتی می‌شود که باید با آن‌ها بجنگد و مهم‌ترین تصمیم زندگی‌اش را بگیرد. دو نفر که در توهمات او حاضر هستند، نمادی از خیر و دو نفر نمادی از شر هستند و مابقی توهمات سرگردان ذهن او هستند.

در نبرد میان خیر و شر در ذهن همسر حر و نیز رفت و بازگشت‌ها به آینده و گذشته قبل از واقعه عاشورا، سرانجام او تصمیم می‌گیرد که با همراهی نفرات حاضر در توهماتش، به سراغ ذهن شوهرش که در شب عاشورا متزلزل و سردرگم است، بروند. با روبه‌رو شدن حر و همسرش در تخیلات حر و شروع دعوای عقل در برابر دل، سرانجام عشق به اهل‌بیت و ناگفته‌های عاشقانه و جنگجویی‌ها هستند که بر رؤیاهای بافته‌شده به طلا و فرماندهی کردن‌ها پیروز می‌شوند و حر بن یزید ریاحی توبه کرده و بازمی‌شود.

محمد خوش آبی (مجری طرح)، کیمیا بیات (منشی صحنه)، فاطمه حضوری، امیرعلی اسعدی (نور و صوت)، مریم رحمانی پناه (طراح لباس) و پوران رحمانی پناه (گرافیست) و سید محمدرضا شیخ‌الاسلامی (مشاور مذهبی) دیگر عوامل این اثر نمایشی هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه