English

مهدی کوهیان خبر داد:

رتبه‌بندی مراکز فیلمسازی در اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و برنامه‌های تصویری ایران

عضو علی‌البدل هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و برنامه‌های تصویری ایران از تلاش این اتحادیه برای رتبه‌بندی مراکز فیلمسازی خبر داد.

رتبه‌بندی مراکز فیلمسازی در اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و برنامه‌های تصویری ایران

از  خبر تاسیس تشکل «اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و برنامه‌های تصویری ایران» چند هفته‌ای می‌گذرد. آنطور که در اساسنامه این اتحادیه درج شده است، این نهاد مدنی، اولین تشکیلات مرکزی در حوزه سینما و رسانه‌های دیداری و متشکل از  مراکز فیلم‌سازی دارای مجوز رسمی فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

هماهنگ ساختن تلاش‌ها و فعالیت‌های مرتبط با سینما و رسانه‌های تصویری، ایجاد انگیزه جهت سرمایه‌گذاری، تولید، صادرات و خلق زمینه‌های مطلوب برای همکاری ملی در تبادل نظر و تجربیات به‌منظور دستیابی به توسعه پایدار تولید فیلم و سریال و... از جمله اهداف تأسیس این اتحادیه ذکر شده است.

بر همین اساس و در راستای آشنایی بیشتر با  لزوم تاسیس، ماهیت و کارکرد تشکیل اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و برنامه‌های تصویری ایران،  مهدی کوهیان عضو علی‌البدل هیئت مدیره این اتحادیه به خبرگزاری موج  گفت: بر اساس مصوبه ۵۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی مراکز دارای مجوز رسمی فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که خصوصیات مشترکی داشته باشند، می‌توانند تشکیلات مرکزی خود را تاسیس نمایند.

وی در خصوص نحوه تشکیل اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و برنامه های تصویری ایران بیان داشت: با تعاملی که با وزارت فرهنگ داشتیم برای راه‌اندازی این اتحادیه در مجموع دو سال زمان طول کشید تا ثبت تشکیلات آن را در حوزه صنعت سینما انجام دهیم و این مجموعه را دائر کنیم.

تهیه کننده فیلم «پرو» یکی از فعالیت های جدی این تشکیلات مرکزی را رتبه‌بندی مراکز فیلمسازی همچون کاری که سازمان برنامه و بودجه در خصوص برخی مشاغل کرد دانست و گفت: اشخاص حقوقی در صنوف مختلف همیشه در حال درجه بندی هستند و با توجه به عملکرد آن ها از درجه‌ای به درجۀ دیگر ارتقا پیدا می‌کنند در حالی‌ که در صنعت فیلمسازی این موضوع در خصوص موسسات فعال تاکنون اتفاق نیفتاده است و ما در اتحادیه در نظر داریم تا این امر هر چه سریعتر اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: ساماندهی موسسات فعال در این حوزه که دارای مکان مشخص، پرسنل ثابت و همچنین روزمه و عملکرد خوبی در طول یک سال کاری هستند از دیگر مواردی است که سعی داریم تا در اتحادیه برای آن ساز و کار مشخصی در نظر بگیریم.

کوهیان به ماده 92 قانون ششم توسعه که تصدیگری در امور باید به بخش خصوصی سپرده شود، اشاره و بیان کرد: در خصوص دفاتر فیلمسازی و صدور مجوز به افراد واجد شرایط می‌بینیم که با توجه به مسئولیت وزارت فرهنگ و شورای تاسیس و تمدید مراکر فیلمسازی که خیلی شاید تخصصی به آن نگاه نمی کنند، باعث شده تا ما با مراکزی روبرو شویم که به سرعت تاسیس و به همان سرعت هم رو به تعطیلی می‌روند. ما در نظر داریم تا پس از تفویض صدور مجوز به اتحادیه تشخیص دهیم که چه کسانی توانایی و تخصص تاسیس مرکز فیلمسازی را دارند و چه کسانی ندارند.

تهیه کننده مستند سینمایی «قاضی و مرگ» خاطر نشان کرد: همان طور که در فعالیت سوپر مارکت ها و مشاوران املاک و ...، صنف در خصوص صدور مجوز اعمال نظر می‌کند باید به این دیدگاه برسیم که هیچ مکانی جز اتحادیه و تشکیلات مرکزی مرتبط، قدرت تصمیم‌گیری در خصوص صدور مجوز به مراکز فیلمسازی را ندارد و امیدواریم که با روی کار آمدن دولت جدید و با تعامل هر چه بهتر با تشکیلات و صنوف این مهم در حوزه فیلمسازی هر چه سریعتر اتفاق بیفتد.

وی رفع موانع و مشکلات پیش روی مراکز فیلمسازی در پلتفرم‌ها و رسانه‌ها را یکی از موارد جدی دانست که در صدد رفع آن در اتحادیه  هستیم و بیان کرد: در نظر داریم تا با تعامل هر چه بهتر با صدا و سیما، پخش کننده های داخلی و خارجی، سینماها و سامانه‌های VOD و همچنین دیگر پلتفرم‌ها در بحث حفظ و تنظیم بازار ارتباط خوبی را میان تولید کننده‌ها و مصرف کننده‌ها ایجاد کنیم و امیدواریم که با توجه به شعار سال که حمایت از تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نام نهاده شده است، اتفاقات خوبی برای اتحادیه و مراکز تولیدی فیلم و برنامه تصویری بیافتد.

کوهیان ادامه داد: پتانسیل های نهفته در صنعت فیلمسازی توسط مدیران ارشد کشور خیلی دیده نشده است و می توان با فراهم کردن شرایط به عنوان یک صادرات غیر نفتی، ارزآوری خوبی را برای کشور فراهم کند اما در این مسیر نهادهای تصمیم گیر باید از سرمایه‌های سرمایه گذاران مراقبت کنند و با حمایت‌های خودشان زمینه حضور هر چه بیشتر سرمایه گذاران علاقه مند را فراهم کنند.

وی در پایان در خصوص فعالیت خود در این روزها این طور گفت: فیلم‌برداری فیلم داستانی« چهره به چهره » به کارگردانی بابک بهرام‌بیگی به اتمام رسیده است و مراحل فنی پس از تولید را می‌گذرانیم.

همچنین مستندی با عنوان « کوچه بیوک » را به کارگردانی رضا فاتحی در مرحله تولید داریم که به موضوع عزاداری‌ها متفاوت مردم یزد می‌پردازد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه