English

مسعود شجاعی طباطبائی در گفتگو با خبرگزاری موج:

متاسفانه اکثر امکانات و حمایت ها در پایتخت متمرکز شده است/ورود حوزه هنری به اقتصاد هنر در آینده ای نزدیک

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری از لزوم توجه به هنرمندان خوب شهرستانی و معرفی آنها در سطح کشور و تصمصم حوزه هنری برای ورود به عرصه اقتصاد هنر سخن گفت.

متاسفانه اکثر امکانات و حمایت ها در پایتخت متمرکز شده است/ورود حوزه هنری به اقتصاد هنر در آینده ای نزدیک

به مناسبت برگزاری نمایشگاه صریر سبلان و رونمایی از متن کتابت شده وصیت نامه سردار سلیمانی در گالری ابولفضل عالی، سید مسعود شجاعی طباطبائی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری درباره رویکرد حوزه هنری نسبت به فعالیت مراکز استانی حوزه هنری به خبرنگار خبرگزاری موج گفت: ما مدت ها است که توجه بیشتری به هنرمندان شهرستانی داریم و سعی کرده ایم که با برپایی نمایشگاه های مختلف به معرفی هر چه بیشتر آنها به جامعه بپردازیم. به رغم اینکه هنرمندان شهرستانی بسیار توانا هستند اما متاسفانه اکثر امکانات و حمایت ها در پایتخت متمرکز شده است و بر همین اساس برپایی چنین نمایشگاه هایی بسیار الزامی است.

وی ادامه داد: اگر دقت کنید نمایشگاه های ما یکی پس از دیگری مربوط به آثار هنرمندان شهرستانی است. نمایشگاه قبلی ما که مربوط به پیروزی انقلاب می شد، با مشارکت مرکز مشهد ما و هنرمندان خراسانی برپا شد. قبل از آن نمایشگاهی با حضور هنرمندان بوشهری داشتیم. ما به طور جدی بر روی هنرمندان شهرستانی سرمایه گذاری کرده ایم و به زودی ان شاءالله به حیطه اقتصاد هنر هم ورود خواهیم کرد که نتایج آن هم به سرعت مشخص خواهد شد.

افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسی صریر سبلان

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری افزود: ما 31 مرکز استانی داریم که یکی از مراکز خوب ما، استان اردبیل است که با مدیریت امیر رجبی، بسیار پویا است. ایشان ارتباط خیلی خوبی با هنرمندان استان دارند و این ارتباط اعم از هنرمندان جوان یا پیشکسوتانی که حتی مدتی است در تهران ساکن هستند اما ارتباطشان را با استان خود حفظ کرده اند، را در بر می گیرد. در عین حال با مسئولین هنری استان هم ارتباط خوبی دارند. از فضای مجازی هم به خوبی استفاده می کنند.

شجاعی افزود: توانمندی های اردبیل خیلی خوب است و دکتر رجبی فضای با نشاطی را ایجاد کرده است. هم از اساتید استفاده می کنند و هم توجه به جوانان دارند و انصافا در رشته های مختلف پیشرو هستند. من پیش از شیوع کرونا به دلیل این تلاش مضاعف دو بار به اردبیل سفر کردم و از نزدیک در جریان فعالیت آنها قرار گرفتم. من قصد اغراق ندارم اما در مقایسه با این مرکز، برخی از مراکز ما به معنی واقعی کم کار هستند که جای تاسف دارد. البته مراکزی همچون شیراز، کردستان و .... واقعا فعال هستند.

افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسی صریر سبلان

وی در ادامه اظهار داشت: بخش تجسمی مرکز اردبیل با مدیریت آقای رحمان مجرد که از هنرمندان عکاس خوب کشور هم هستند، از بهترین مراکز تجسمی ما محسوب می شود. از ویژگی های خوب این مرکز این است که برخلاف سایر مراکز که معمولا آثار یک هنرمند را ارسال می کنند، در اکثر نمایشگاه های ما به صورت گروهی حضور پیدا می کنند و انصافا کارهای با کیفیتی هم تولید و عرضه می کنند. کلاس های خیلی خوبی برگزار می کنند و پیش از کرونا دائم ورکشاپ های خیلی خوبی برگزار می کردند.

شجاعی طباطبائی با بیان اینکه چنین افرادی هم موفق هستند و هم باعث خوشنامی و حفظ اعتبار حوزه هنری می شوند، افزود: میزان همکاری استان اردبیل خیلی بالا است و آنها توانسته اند یک بانک اطلاعاتی خیلی خوبی از هنرمندان خود تشکیل دهند. متاسفانه امکان دیده شدن هنرمندان موفق شهرستانی از جمله اردبیل در خارج از تهران خیلی کم است و ما باید به اشکال مختلف به دیده شدن آنها کمک کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه