English

رادیو ایران در فکر افزایش داد و ستد رسانه‌ای است

مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران گفت: این رادیو بر آن است تا زمینه‌های لازم را برای هنرنمایی مخاطبان در عرصه رسانه فراهم آورد و با استفاده از هم‌افزایی خلاقیت‌های ایشان، از آثار هنری آنان برای ارتقاء کیفی برنامه‌های رادیو ایران بهره گیرد و دریچه‌ای تازه در راستای داد و ستد رسانه‌ای (تعامل) بگشاید.

رادیو ایران در فکر افزایش داد و ستد رسانه‌ای است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از ستاد خبری اولین جشنواره فرهنگی هنری مردم و رادیو، مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران با اعلام این خبر گفت: امروزه رسانه‌ها بخش ناگسستنی از زندگی روزمره مردم شده‌اند و قسمت قابل توجهی از آنات و لحظه‌های روزمره آنها را اشغال کرده‌اند. از طرفی مخاطبان رسانه، دیگر افرادی صرفا کنش‌پذیر و پذیرنده پیام نیستند بلکه کاربرانی هستند که در چرخه‌ی تولید و مهندسی پیام سهیمند و می توانند نقش موثری در سپهر رسانه ای امروز داشته باشند و بسان ستاره در این سپهر به قدر وسع خویش بدرخشند.

او با اشاره به اینکه در چنین وضعیتی، رسانه‌های جمعی در مواجهه با این فضای سیال و متنوع، ناچارند به روزآمدی و نوآوری و طراحی ساختارهای جدید بر اساس اصل داد و ستد رسانه‌ای روی آورند و با برنامه‌ریزی‌های پیشرو ، مخاطبان را به عنوان کاربرانی هوشمند و فعال در چرخه ی تولید و مهندسی پیام مشارکت دهند، می‌گوید: رادیو ایران با توجه به موقعیت‌های جدید رسانه‌ای کوشیده است، بنا بر  اصل تعامل، نسبت خود را با مخاطب بیشتر از پیش باز تعریف کند و با تمهیدات مختلفی این امر را محقق سازد. از طرفی نیاز به تلاش فرهنگی موثر و توجه به نقاطی که بایسته دقت هوشمندانه است و ممکن است در هیاهوی مسائل روزمره فراموش شود از سیاست‌های فرا برنامه ای رادیو ایران است.

گودرزی برگزاری «جشن رویش» ویژه درختکاری، برگزاری نخستین حرکت رسانه ای و فرهنگی حمایت از زبان فارسی با نام «آیین سخن» و با شعار «من نگهبان زبان فارسی هستم»، راه اندازی پویش «من کتاب می خوانم»، طراحی و راه‌اندازی حرکت «فرزندان ایران» با موضوع توجه به کودکان کار را از جمله این تلاش‌ها دانست و گفت: بهره‌گیری از کنداکتور پویا و متغیر، استفاده از فضاهای تعاملی برنامه‌سازی مثل «صفحه من» از کارهایی است که در حوزه برنامه‌سازی اتفاق افتاده است. اکنون نیز نخستین جشنواره فرهنگی، هنری مردم و رادیو که برای عموم مردم طراحی و فراخوان آن اعلام شده است که از حرکت های جدید رادیو ایران است.

مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران تصریح کرد: «جشنواره ایران من» با بهره‌گیری از پشتوانه چهار ساله در حوزه برنامه‌سازی،  هنرآفرینی و تلاش رسانه‌ای طراحی شده است و بر آن است تا زمینه‌های لازم را برای هنرنمایی مخاطبان در عرصه رسانه فراهم آورد و با استفاده از هم‌افزایی خلاقیت‌های ایشان، از آثار هنری آنان برای ارتقاء کیفی برنامه‌های رادیو ایران بهره گیرد و دریچه‌ای تازه در راستای داد و ستد رسانه‌ای (تعامل) بگشاید؛ ضمن آنکه فرصتی را فراهم می‌سازد تا همگان بتوانند ذوق و خلاقیت و احساس خود را در ارتباط با فلات اقتدار و مهربانی، ایران محک بزنند و جلوه‌هایی از رازهای این سرزمین را به نمایش درآورند که گفته‌اند: « چو ایران نباشد تن من مباد».

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه