English

محمدرضا یوسفی «عاشقان ناشناس» را ادامه می‌دهد

محمدرضا یوسفی که به تازگی مجموعه پنج‌جلدی «عاشقان ناشناس» را منتشر کرده از احتمال تداوم این مجموعه با توجه به مبنای فولکلوریک آن خبر داد.

محمدرضا یوسفی «عاشقان ناشناس» را ادامه می‌دهد

 به گزارش خبرگزاری موج، این نویسنده به تازگی مجموعه پنج‌جلدی «عاشقان ناشناس» را که مبنای آن بر پایه آثار فولکلوریک اقوام مختلف ایرانی است، راهی بازار کرده است. این اثر که در انتشارات پیدایش راهی بازار شده بخشی از عاشقانه‌های زبان‌های کردی، ترکی، نواحی جنوبی کشور، لرستان و ادبیات ترکمن را در بر می‌گیرد.

یوسفی معتقد است: اقوام ایرانی دارای قصه‌های عاشقانه فولکلوریک قوی هستند و به همین سبب می‌شود عاشقانه‌های زیادی را متناسب با گروه سنی نوجوان و جوانان از میان آن‌ها انتخاب و برای این گروه سنی بازآفرینی کرد.

«عاشقانه‌ای به نازکی تار مو»، «سارا و موج‌های عاشق ارس»، «درناهای عاشق»، «عاشق شدن پری دریایی به روایت آب» و «گرگها هم عاشق می‌شوند» عناوین  این مجموعه پنج‌جلدی هستند.

یوسفی که سال‌هاست در زمینه تالیف داستان‌هایی بر مبنای «شاهنامه» فردوسی دست به قلم است، از پایان نگارش ۶۳ کتاب با موضوعیت داستان‌های این اثر اسطوره‌ای خبر داد.

او گفت: اگرچه شاهنامه با رسیدن به دوره یزدگرد به پایان می‌رسد اما من بنا دارم ماجراهای این اثر را به بعد از اسلام نیز بکشانم. اگرچه هنوز نمی‌توانم نمایی کلی از ماجراهای بعدی این مجموعه توصیف کنم ولی احتمالا جلد بعدی این اثر به «ابومسلم» می‌پردازد.

به گفته یوسفی، قرار است ۱۰ جلد از مجموعه شاهنامه‌های کودکانه به زبان روسی ترجمه شود. تاکنون «کیومرث پادشاه کوهستان» و «سهراب» از این مجموعه به زبان روسی ترجمه شده‌اند.

بخشی از آثار محمدرضا یوسفی نیز توسط انتشارات ویژه نشر منتشر می‌شود که به رمان‌های نوجوانان اختصاص دارد. «قصه کوچ»، «مانا» و «گرگ و ماه» از این مجموعه ۱۲ جلدی منتشر شده‌اند و قرار است به زودی کتاب «پادرازها و پاکوتاه‌ها» راهی بازار شود. این داستان تخیلی به ماجرای سفینه‌ای می‌پردازد که ساکنان آن دارای پاهای دراز هستند و اصل ماجرا به کشمکش بین سنت و مدرنیته اختصاص دارد. رمان «الف مثل ایران» یکی دیگر از آثار این مجموعه است که به گفته نویسنده، به زودی راهی بازار خواهد شد. این رمان، رمانی رئال است که در آن به ماجراهای کودکی پرداخته می‌شود که قرار است به زودی نابینا شود. پدر این بچه روزنامه‌نگاری است که می‌خواهد حافظه او را از تاریخ و تمدن ایرانی با همسفر شدن با این شخصیت محوری داستان پر کند. بازار فروش اعضا هم بخشی از ماجراهای این رمان اجتماعی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه