English

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا خبر داد؛

تولید ۹۴ میلیون نشاء صیفی در بیضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از تولید ۹۴ میلیون نشاء در این شهرستان خبر داد و گفت: عمده نشا‌های تولیدی شامل ارقام مختلف گوجه فرنگی، هندوانه، خیار، خربزه، فلفل و بادمجان است.

تولید ۹۴ میلیون نشاء صیفی در بیضا
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، صدیقه مویدی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا اظهار کرد: عملیات کشت بذر در سینی نشاء در واحدهای گلخانه ای مذکور از اوایل فروردین ماه آغاز شده است و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

مویدی با بیان اینکه این نشاء‌ها در ۱۰ واحد گلخانه به مساحت ۶۰ هزار مترمربع تولید می‌شود افزود: این سطح نسبت به سال قبل ۵۰ درصد افزایش دارد.

به گفته مویدی؛ با توجه به کم بارشی‌های اخیر و احتمال سرمازدگی بهاره مزارع، تولید نشاء مکانیزه در محیط گلخانه به دلیل کاهش مصرف آب، زودرس شدن محصول و امکان انتخاب گیاهان قوی و سالم برای کاشت رو به افزایش است.

وی با اشاره به اینکه نشاء‌های تولیدی این شهرستان در بستر هیدروپونیک (کوکوپیت و پرلیت) تولید می‌شود تصریح کرد: این نشاء‌ها دارای کیفیت بالایی بوده و علاوه بر تامین بخشی از نیاز استان، به استان‌های بوشهر، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان نیز ارسال می‌شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: تولید نشاء گیاهان صیفی در محیط گلخانه و نشاءکاری علاوه بر افزایش بهره وری بهینه از منابع تولید به ‌ویژه آب، خاک و نهاده‌های کشاورزی باعث کاهش هزینه‌های تولید، ایجاد اشتغال پایدار، افزایش بازارپسندی محصول و امکان صادرات نیز می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه