English

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

خدمت رسانی به بیش از ۱۰ هزار بیمار در مراکز درمانی فارس

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با ارائه گزارشی از روند ارایه خدمات سلامت به مردم و مسافران نوروزی، از پیگیری مستمر فرآیندهای ارائه خدمت در مراکز زیرمجموعه دانشگاه در این ایام خبر داد.

خدمت رسانی به بیش از ۱۰ هزار بیمار در مراکز درمانی فارس
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمدجواد راعی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه به ۱۰ هزار و ۴۶۶ مراجعه کننده خدمت رسانی کرده اند گفت: از این تعداد، ۴۵۴ مورد مربوط به علایم تنفسی، ۳۳۳ مورد مربوط به علایم گوارشی و ۵۷۵ مورد نیز مربوط به حوادث ترومایی بوده است، همچنین ۳۲۰ عمل جراحی در شبانه روز گذشته در بیمارستان های استان انجام شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه به فعالیت های مجموعه بهداشت در شبانه روز گذشته اشاره کرده و از انجام سه هزار و ۱۳۵ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه های آبرسانی استان فارس در این بازه زمانی خبر داد.

به گفته این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، طی بازرسی های بهداشتی روز گذشته، ۸۸ مرکز متخلف به مراجع قضایی استان معرفی، یک مرکز متخلف در زمینه رعایت موازین بهداشتی تعطیل و ۴۷۶ کیلوگرم مواد غذایی و آشامیدنی غیر بهداشتی نیز کشف و معدوم سازی شده است.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه تعداد بیماران ویزیت شده در مراکز خدمات جامع سلامت در شبانه روز گذشته را نیز هفت هزار و ۲۴۷ نفر اعلام کرد و افزود: همچنین چهار مادر باردار نیازمند به مراقبت های ویژه نیز با پیگیری کارشناسان سلامت استان، به بیمارستان ها اعزام شدند.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در این بازه زمانی، کارشناسان این معاونت ۱۲۴ مورد بازدید از سطح داروخانه ها، کارخانه ها و شرکت های مواد غذایی استان داشته اند؛ همچنین درخواست های ۱۶۳ مراجعه کننده به میز خدمت معاونت غذا و دارو در خصوص مسایل این حوزه پیگیری و پاسخ داده شده است.

راعی ادامه داد: از مجموع ۸۳۷ ماموریت اورژانس در شبانه روز گذشته، ۱۲۰ مورد مربوط به سوانح ترافیکی و ۷۱۷ مورد نیز مربوط به موارد غیرترافیکی بوده است.

او با بیان اینکه در سوانح ترافیکی شبانه روز گذشته، ۱۵۷ نفر مصدوم شده اند، اضافه کرد: از این تعداد ۱۲۶ مصدوم بستری شده و ۳۱ مصدوم نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی آمار مراجعه به کمپ های نوروزی اورژانس در شبانه روز گذشته را ۱۷ مورد و آمار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در شبانه روز گذشته را نیز سه نفر اعلام کرد که با کمک امدادگران اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی انتقال یافتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه