English

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس:

فرش دستباف ایرانی، آمیزه‌ای از هنر و صنعت است

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس، فرش دستباف ایرانی را آمیزه‌ای از هنر و صنعت دانست که در خدمت شکوفایی اقتصاد و فرهنگ این مرز و بوم قرار گرفته است.

فرش دستباف ایرانی، آمیزه‌ای از هنر و صنعت است
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محسن نهاوندی، در حاشیه نمایشگاه تخصصی فرش دستبافت در شیراز، فرش دستباف را یکی از هنر های بسیار قدیمی و زیبا معرفی کرد و افزود: این هنر زیبا جایگاه بسیار ویژه ای در تاریخ ایران دارد و به عنوان یکی از نماد های فرهنگی و هنری میهن عزیزمان شناخته شده است.

وی فرش دستباف را نماد صبر، تلاش، حوصله بی پایان، ذوق و دقت هنرمندان ایرانی نامید و افزود: هرکدام از این نقش نگارهای بافته شده داستانی از خلاقیت و ذوق مردمان ایران زمین است.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس بیان داشت: فرش دستباف امروزه به عنوان یک صنعت شناخته می شود، صنعتی خاص و پر رونق در اقصی نقاط جهان و ایران که با توجه به استقبال خوبی که از آن صورت گرفته به عنوان یک هنر و صنعت باعث شده که نقش خود را در اقتصاد و فرهنگ پیدا کند.

نهاوندی در ادامه سخنان خود گریزی به آمار و ارقام نمایشگاه تخصصی فرش دستباف زد و اعلام داشت: در این نمایشگاه فارس، میزبان هنرمندان ایرانی فعال در حوزه فرش دستباف از ۱۵ استان کشور می باشد که این موضوع علاوه بر نشان دادن گستره صنعت فرش دستباف در ایران نشان از استقبال خوب غرفه داران از این نمایشگاه است.که این موضوع نوید برای توسعه صنعت فرش دستباف و گسترش استفاده از این هنر ایرانی بین مردمان ایران زمین است.

گفتنی ست، بیستمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف از ۲۴ لغایت ۲۹ بهمن ماه به مدت شش روز میزبان هنردوستان ایرانی از ساعت ۱۶ تا ۲۱، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس واقع در شهرک گلستان شیراز خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه