English

امام جمعه شیراز:

بهترین حمایت از انقلاب اسلامی آمدن پای صندوق های رای است

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: بهترین حمایت از انقلاب اسلامی آمدن پای صندوق های رای است، نمایندگان نیز مطالعه خود را بالا برده و با آگاهی وارد مجلس شوند.

بهترین حمایت از انقلاب اسلامی آمدن پای صندوق های رای است
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، آیت الله لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های این هفته نماز جمعه بیان کرد: موضوعاتی که در خصوص اهمیت، جایگاه و سلامت خانواده در خطبه های نماز جمعه مطرح شده تماما سیاست های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی در خصوص این نهاد مقدس است.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه حدود ۱۴ میلیون جوان در سن ازدواج داریم و اگر غفلت کنیم سن این جوانان از سنی که اوج جوانی و نشاط است می‌گذرد و نسلی که از آن‌ها پا می‌گیرد نسل ضعیفی خواهد شد، افزود: اگر ما نسل ایرانی و سالم، پرتحرک و بانشاط برای ملت خودمان می‌خواهیم جوانان باید در آغاز جوانی صاحب فرزند شوند، اما اگر سن از حدودی رد شد آن نسلی که تولید می‌شود دیگر توانمندی و نشاط لازم را ندارد بنابراین بایستی تلاش کنیم تا سن ازدواج پایین بیاید و جوان ما بتواند در آغاز سنین جوانی ازدواج کند تا نسل سالم بعدی جایگزین نسل فعلی شود.

امام جمعه شیراز در ادامه گفت: درباب وظایف دولت در بحث خانواده و جوانی جمعیت بند ۹ سیاست‌های کلی خانواده رهبر معظم انقلاب فرموده اند "ارتقای معیشت و ارتقای خانواده‌ها با توانمندسازی آنان برای کاهش دغدغه‌های آینده آن‌ها درباره اشتغال، ازدواج و مسکن" این وظیفه دولت است یعنی دولت باید کاری کند که دغدغه مردم و جوانان نسبت به سه مسئله کم شود.

به گفته این مقام مسوول هیچ انسانی در جهان نمیتواند بدون کار و تلاش به موفقیت برسد از این رو باید تمامی جوانان جامعه برای رسیدن به اهداف عالیه تلاش کنند تا بتوانند جایگاه خوبی در زندگی داشته باشند البته دولت باید زمینه کاهش مشکلات اجتماعی و افزایش امید به آینده در جامعه را فراهم کند.

امام جمعه شیراز بیان کرد: در خصوص اشتغال نیز بایستی یک گزارش کار جدی و مفصل بشنویم، رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت فرمودند اطلاع رسانی شما خوب نیست و باید کاری که انجام می‌شود برای مردم بگویید تا ببینید کجای کار عیب دارد و کار زمین مانده است و این تبادل اطلاعات باعث می‌شود که آنجایی که کار زمین مانده است حرکت انجام شود، اما اگر کسی نداند به نتیجه نمیرسیم.

وی در خصوص وام ازدواج نیز متذکر شد: با توجه به صحبت های صورت گرفته مشخص شد که در ابتدای امسال ده هزار نفر در صف دریافت وام ازدواج بودند این در حالی است که با توجه به تاکیدات انجام شده شاهد هستیم که ۹ هزار نفر از این افراد تسهیلات را دریافت کرده اند.

او افزود: بانک ها موظف هستند تا تسهیلات را به افراد متقاضی ارائه دهند زیرا علاوه بر پول مردم، پول دولت نیز در اختیار بانک ها است و با توجه به ابلاغیه های بانک مرکزی تمامی بانک ها باید تسهیلات ازدواج را در اختیار متقاضیان قرار دهند و هر بانکی که از این دستور امتناع کرد باید مورد بازخواست قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه فردا روز اول ماه رجب است، گفت: مراقبت های معنوی در ماه رجب، شعبان و رمضان اجر اخروی در پی دارد.

امام جمعه شیراز افزود: باید در ماه رجب و شعبان عقد و ازدواج زیاد انجام شود و جشن داریم و ایام خوبی پیش رو هست و در این فضا‌ها بایستی ازدواج رخ دهد و نگویند هزار وام باقی مانده را سال آینده می‌پردازیم که سال آینده باید ازدواج‌های جدید رخ دهد.

نمانیده ولی فقیه در فارس ادامه داد: علاوه بر دریافت تسهیلات باید فکری برای اشتغال جوانان نیز وجود داشته باشد تا افراد بتوانند از طریق یک اشتغال پایدار شرایط را برای مدیریت خانواده فراهم کند.

خطیب نمازجمعه شیراز در خصوص بحث مسکن نیز افزود: دولت هدف گذاری خوبی کرد که میلیونی مسکن تولید شود، ولی این حلقه‌های میانی چقدر موفق بودند تا سهم خود را انجام دهند؟ لذا بایستی باید توضیح داده شود.

آیت الله دژکام از نبود اطلاعات و آمار های تخصصی در بخش شرکت های دانش بنیان در استان فارس نیز گلایه کرد و متذکر شد: طی ۱۰ سال گذشته آمارهایی از بانک های استان منتشر شده که رضایت بخش نیست و شاهد هستیم که منابع استان فارس در سایر استان های کشور هزینه می شود.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: در قانون انتخابات به صراحت آورده شده که هیچ مدیری حق ندارد از حوزه اختیارات خود برای تبلیغ کاندیداها استفاده کند.

خطیب جمعه شیراز، در ادامه به ۲۶ دی ماه روز فرار شاه هم اشاره کرد و گفت: این روز در سال ۵۷ به لحاظ حرکت هماهنگ مردمی تاریخ ساز شد، روزی که ملت علیه شاه برخواست و شاه رفت تیتر روزنامه‌ها شد.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها بعد از شاه روی گروه هایی مانند منافقین سرمایه گذاری کردند، گفت: اکنون نیز دشمنان تلاش دارند که خاندان و رژیم شاهنشاهی را تطهیر کنند ولی جوانان باید تحقیق کرده و حتی در اسناد قدیمی خود آمریکایی ها اصل ماجرا را جویا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: بهترین حمایت از انقلاب اسلامی آمدن پای صندوق های رای است، نمایندگان نیز مطالعه خود را بالا برده و با آگاهی وارد مجلس شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه