English

مدیر کل آموزش و پرورش‌ استان:

سند توسعه آموزش فنی حرفه ای فارس تدوین می شود

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: در پی سفر معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد شد، شورایی با ریاست معاون اقتصادی استاندار و دبیری مدیرکل آموزش و پرورش فارس تشکیل و فعال شود همچنین در این سفر، مقرر شد سند توسعه فنی حرفه ای استان تدوین و به وزارتخانه ارسال شود.

سند توسعه آموزش فنی حرفه ای فارس تدوین می شود
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد خلیل عسکری در چهل و دومین جلسه شورای کیفیت بخشی به اموزش استان اظهار کرد: سامان‌دهی برخی از کارها مانند پوشاک و سرویس مدارس بسیار انرژی بر است لذا نیازمند برنامه ریزی دقیق و در صورت امکان استفاده از ظرفیت های برون سازمانی است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: پیشنهاد می شود در راستای توسعه عدالت و انجام ارزیابی های دقیق تر، استان ها بر اساس جمعیت تقسیم بندی و سپس مورد ارزیابی و سنجش قرار گیرند.

عسکری تصریح کرد: در جلسات کیفیت بخشی حضور مدیران مدارس امری ضروری است تا مسائل درون مدرسه رصد و نیازهای واقعی به مراکز تصمیم گیری منتقل شود.

وی ادامه داد: در پی سفر معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد شد، شورایی با ریاست معاون اقتصادی استاندار و دبیری مدیرکل آموزش و پرورش فارس تشکیل و فعال شود همچنین در این سفر، مقرر شد سند توسعه فنی حرفه ای استان تدوین و به وزارتخانه ارسال شود.

وی ادامه داد: در این سفر در جلسه ای که با حضور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، مصوب شد تأسیس شش هنرستان فنی و حرفه‌ای به مصوبات سفر ریاست جمهوری اضافه و در خواست آن به وزارتخانه ارسال شود.

عسکری گفت: باید در راستای افزایش کیفیت آموزشی و ارتقای جایگاه استان در رتبه های امتحانی، افزایش معدل، رتبه های کنکوری و ...، با عزم عمومی تلاش کنیم.

وی ادامه داد: هیچ یک از بخش های اداره کل و ادارات سراسر استان نباید فعالیت های جاری خود را متوقف کنند لذا با ارائه ساز و کارهای جدید مسیر فعالیت را هموار کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، اذعان کرد: چنان که رهبر معظم انقلاب فرموده اند در راه پیشرفت توقف ممنوع است لذا باید راهکار هایی متناسب ارایه شود و با تلاش مضاعف کارها به پیش ببریم.

وی ادامه داد: امتحانات فرصت مغتنمی است که باید نهایت بهره مندی از آن صورت گیرد تا زمینه جهش در کیفیت آموزش ها فراهم شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس در این نشست اظهار کرد: در راستای ارتقای کیفیت آموزشی، دوره آموزشی سه روزه در دی ماه برگزار می شود.

فرشید قاسمی گفت: در این دوره با بهره مندی از مشاوران مجرب، موضوع مشاوره تحصیلی، کنکور و هدایت تحصیلی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در این دوره بیش از یکصد نفر از مشاوران تحصیلی دوره اول متوسطه مدارس سراسر استان حضور خواهند داشت.

قاسمی بااشاره به اینکه فارس سومین استان در بحث پیشرفت تحصیلی در سطح کشور است در این خصوص اضافه کرد: رتبه استان فارس در پروژه مهر در بخش های مختلف از جمله؛ مشارکت مدارس، ثبت نام کتب درسی، ساماندهی بسیار خوب بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه