English

شهردار کلان‌شهر شیراز خواستار شد؛

اهتمام نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی به مسأله تأمین واگن برای خطوط ریلی

شهردار کلانشهر شیراز از نمایندگان مردم در مجلس خواست تا اهتمام ویژه‌ای نسبت به مسأله تأمین واگن برای خطوط ریلی شیراز داشته باشند.

اهتمام نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی به مسأله تأمین واگن برای خطوط ریلی
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمدحسن اسدی در آیین آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از پروژه‌های حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز به مناسبت هفته حمل‌ونقل، اظهار کرد: عملکرد مدیریت شهری شیراز در حوزه حمل‌ونقل از سوی وزیر کشور در روز حمل‌ونقل مورد تقدیر قرار گرفت که این اقدام نشان از عملکرد شبانه‌روزی این حوزه در ارائه خدمات به شهروندان است. 

وی با اشاره به بودجه ۲۳ هزار و ‌۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال جاری افزود: از این مقدار بیش از ۸۰ درصد بودجه عمرانی که بالغ بر ۷۰درصد از این بودجه نیز به حوزه حمل‌ونقل و ترافیک اختصاص یافته است و این اعتبار با کار شبانه‌روزی مجموعه‌های حمل‌ونقل به ایجاد زیر ساخت‌ و ارائه خدمات در این حوزه به شهروندان انجام شده است. 

 شهردار شیراز با اشاره به راه اندازی شیفت شب در اجرای پروژه‌های عمرانی این کلان‌شهر، خاطر نشان کرد: با این اقدام در مسیر تکمیل پروژه‌های عمرانی شاهد افتتاح پروژه‌های تأثیرگذار و تکمیل کننده رینگ‌های ترافیکی در دهه فجر خواهیم بود. 

اسدی در ادامه به روند پیشرفت پروژه ۵۵ متری جنوب شهرک حافظ اشاره کرد و گفت: این پروژه با تلاش شبانه‌روزی و جدیت نیز در حال انجام به منظور بهره‌برداری سریع است.

وی همچنین در خصوص پروژه بزرگراه سردار شهید سلیمانی، اظهار کرد: با تلاش شبانه‌ روزی این پروژه را در زمان مقرر به بهره‌برداری می‌رسانیم.  

 بزرگراه سردار شهید استوار، پروژه دیگری بود که شهردار شیراز به آن اشاره و تصریح کرد: این پروژه نیز با یک اقدام جهادی و شبانه‌روزی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.  

اسدی با تأکید بر ایمنی‌ بخشی به کمربندی شیراز با احداث تقاطع‌های غیر همسطح، افزود: احداث تقاطع نواب - کمربندی - احمد بن موسی«ع» به‌ عنوان بزرگترین تقاطع غیر همسطح شیراز است که فاز نخست آن در دهه فجر افتتاح خواهد شد. 

وی با تأکید بر این موضوع که رویکرد و سیاست‌گذاری مدیریت شهری در اجرای پروژه‌های شهری جهادی و انجام فعالیت شبانه‌روزی است، تصریح کرد: فعالیت شورای اسلامی شهر و شهرداری نشان دهنده اهمیت خدمات‌رسانی به شهروندان این کلان‌شهر است و هیچ پروژه حتی نیمه تعطیل در کلان شهر شیراز وجود ندارد.

نوسازی هزار دستگاه تاکسی در شیراز

شهردار شیراز با اشاره به اقدام بی سابقه شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در نوسازی هزار دستگاه تاکسی شهری اظهار کرد: نوسازی و اضافه شدن هزار دستگاه خودرو تاکسی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی یک اقدام بی سابقه است؛ به گونه‌ای که برای نوسازی هر تاکسی شهرداری مبلغ یکصد میلیون تومان بصورت بلاعوض به رانندگان پرداخت کرده است که این عملکرد نشان از باور شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز در ارائه خدمات با کیفیت به شهروندان است.  

اسدی اضافه کرد: هم اکنون خط ۳ مترو شیراز در شرایط فعلی به طول ۱۰ کیلومتر و با هشت ایستگاه و کار شبانه روزی در ریل پیشرفت قرار گرفته است.  

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز همچنین در این آیین از نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خواست تا در خصوص تأمین واگن برای خطوط مترو برای کلان‌شهر شیراز اهتمام ویژه داشته باشند. 

شهردار شیراز بر لزوم تلاش همه دستگاه‌های متولی در کنار شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: تلاش شهرداری شیراز برای رفع مشکل ترافیک و پاسخگویی مطالبه به حق شهروندان، اصلاح هندسی برخی از مسیرها و تأمین زیرساخت‌های حمل‌ونقل و ترافیک است.  

اسدی با تصریح بر ارتقای زیرساخت‌های حمل‌ونقلی و ترافیکی گفت: در این‌خصوص برخی از روش‌های کنترل ترافیک ازجمله اجرای طرح زوج و فرد و ایجاد خطوط بی‌آرتی و افزایش فرهنگ ترافیکی به عنوان مجموعه اقدامات اجرایی شهرداری شیراز در دستور کار است. 

 وی تاکید کرد: امروزه نشانه یک‌ شهر فرهنگ‌مدار در قدم اول عملکرد رانندگان حمل‌ونقل عمومی است که در شهر شیراز عملکرد رانندگان در زمینه فرهنگ این شهر قابل توجه است. 

مناسب‌ سازی پیاده‌راه‌ها، معابر شهری و بوستان‌ها برای افراد با نیازهای ویژه از دیگر موضوعاتی بود که شهردار شیراز به آنها اشاره کرد.

عضو شورای شهر شیراز

بهره‌برداری فاز دوم پروژه بزرگراهی ۵۵ متری جنوب شهرک حافظ در دهه فجر 

رضا محمدیان در این آیین اظهار کرد: با توجه به منابع و نیروهای انسانی بسیار خوبی که در کشورمان وجود دارد، با مدیریت خوب می‌توان اقدامات و برنامه‌های بی شماری را انجام داد و امیدآفرینی کرد.  

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز افزود: در سنوات مدیریت یک سازمان یا هر صنف و قشر، درست کار کردن سبب ماندگاری می‌شود، مردم ما نیاز دارند بین این همه خبرهای بد، خبرهای خوب بشنوند، بنابراین کارهای خوب باید منتشر شوند، نباید مردم از نظام ناامید شوند.

وی  ابراز امیدواری کرد: این دوره از مدیریت شهری با انجام کارهای بزرگ و زیباتر شدن شیراز در طول تاریخ ثبت شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به بازدید مدیریت شهری از بزرگراه ۵۵ متری جنوب شهرک حافظ بیان کرد: این پروژه در حال تکمیل است و فاز دوم آن در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده مردم شیراز و زرقان

توسعه خطوط اتوبوس و مترو در دستور کار شهرداری شیراز باشد 

علیرضا پاک‌فطرت در آیین آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از پروژه‌های حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز، اظهار کرد: در مجلس شورای اسلامی، شهرداری شیراز مجموعه‌ای سربلند است و درحالی‌ که اکثریت شهرها با آلودگی هوا مواجه هستند که بعضی اوقات این ‌آلودگی در حد خطرناک است که منجر به تعطیلی مدارس می‌شود، اما شیراز هوای بسیار خوبی دارد و دلیل آن تلاش مدیریت شهری برای حفظ این هوا است. 

وی افزود: حفظ و احیای فضای سبز ارتفاعات شیراز اقدام بسیار شاخصی بود که این کلان‌شهر سبز بماند و با آلودگی هوا مواجه نباشد. 

نماینده مردم شریف شهرستان‌های شیراز  با اشاره به کاهش ۶۲ درصدی تصادفات منجر به فوت در آبان ماه سال جاری در مقایسه با آبان سال گذشته در شیراز، از حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهری تقدیر کرد و گفت: ثواب این موضوع به شورای اسلامی شهر. شهرداری و فراجا است.

پاک‌فطرت تأکید کرد: باید فرهنگ رانندگی را بیشتر رعایت کنیم.

وی گفت: شهرداری توسعه خطوط اتوبوس و مترو را در دستور کار قرار دهد و تراموا را در شیراز به‌ عنوان نخستین کلان‌شهر کشور اجرا کند.

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت حوزه حمل‌ونقل تصریح کرد: حمل‌ونقل مهم بوده و اقتصاد، فرهنگ و سلامت روحی و روانی یک شهر را شکوفا می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه