English

مسئول بسیج علمی فارس:

برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه علمی در هفته پژوهش/ دهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در فارس برگزار می‌شود

سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس از برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه علمی در هفته پژوهش در استان فارس خبر داد.

برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه علمی در هفته پژوهش/ دهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در فارس برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، مجید میکائیلی در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش ضمن تسلیت دهه فاطمیه و گرامیداشت هفته پژوهش گفت: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس در تلاش است که با برنامه ریزی جامع و هدفمند سبب ارتقا فرهنگ پژوهش، فراگیری موضوعات علمی و گفتمان سازی مباحث دانشی و فناوری در سطح جامعه شود.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس با اشاره به لزوم تحقق بیانیه گام دوم اظهار داشت: با شبکه سازی و شناسایی ظرفیت های علمی، فناوری و نوآوری و همچنین نیروهای متعهد، مومن و متخصص نگاهی مرز شکنانه به موضوع علمی داریم چراکه دست بالا در دنیای امروز با کسی است که از لحاظ علمی در قله باشد.

وی با ذکر سخنانی از رهبر معظم انقلاب درخصوص مردمی سازی مسائل عنوان کرد: براساس سخنان رهبری معظم، هر جا کار را به دست مردم سپردیم به نتیجه رسیدیم که هشت سال دفاع مقدس نمونه خوبی برای جهاد و مردمی سازی است.

میکائیلی در ادامه به اهمیت هم افزایی در اقدامات و برنامه ها اشاره کرد و گفت: به منظور بهینه شدن و افزایش ضریب اقدامات و برنامه ها در زیست بوم نوآوری استان، به دنبال هم افزایی ظرفیت های علمی و بستر سازی و نقش آفرینی در حوزه های مختلف علم و فناوری هستیم.

وی افزود: درصورت تحقق این مهم و جلوگیری از کارهای جزیره ای، می توانیم در تولید علوم نوین، مرز شکن و اقتدارآفرین و تصمیم گیری و تصمیم سازی در حوزه های گوناگون علمی بسیار بهتر و موثرتر عمل کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه افق دیدمان رسیدن به مرجعیت علمی است، تصریح کرد: برای رقم خوردن این اتفاق باید رسیدن به مرجعیت علمی به باور تبدیل شود و جهاد علمی رقم بخورد.

وی با اشاره به شعار محوری هفته پژوهش امسال با عنوان « پژوهش و فناوری پیشران رشد تولید و مهار تورم» تصریح کرد: در هفته پژوهش ۲۰۰ برنامه علمی در سطح استان خواهیم داشت.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس با بیان اینکه دهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در استان فارس در روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه راس ساعت ۱۴:۳۰ در محل مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد، اذعان داشت: در این برنامه درکنار رونمایی از کتاب و یک پروژه دانش بنیان و علمی، از بیش از ۵۰ نفر از برترین های علمی در بخش های مختلف بصورت استانی تقدیر خواهد شد.

سازمان بسیج علمی فارس

وی در بخش دیگری از سخنان از خود به رسالت های سازمان بسیج علمی استان فارس پرداخت و گفت: رسالت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس جهاد علمی و بسیج کنندگی ظرفیت ها در راستای رسیدن به مرجعیت علمی و تحقق تمدن نوین اسلامی می باشد.

میکائیلی درخصوص ظرفیت های سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس خاطر نشان کرد: ایجاد، بروزرسانی و توسعه بیش از ۴۵ کارگروه خانه نخبگان در سراسر استان با استعداد ۵۶۰ نفر از اساتید، نخبگان و مسئولان با هدف احصا و حل مسائل، جهت دهی به پژوهش ها و پایان نامه های دانشجویی، مطالبه گری و ایجاد بانک اطلاعاتی موضوعات، ظرفیت ها و فرصت ها در استان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: شبکه پرسشگری ۳۰۰ نفری در سطح استان شکل گرفته و انجام پروژه های نظرسنجی و پرسشگری میدانی انجام شده که منشا بسیاری از تصمیم گیری ها، تدوین سیاست ها و راهبردها بوده است.

این مقام مسئول هدف از ایجاد، توسعه و راه اندازی بیش از ۵۴ پایگاه علمی و ایجاد مدیریت علمی در بیش از ۴ هزار پایگاه بسیج در استان را تقویت و توسعه فعالیت های علمی در سطح جامعه، توانمندسازی علمی و پژوهشی بسیجیان و نقش آفرینی بسیجیان در توسعه و شکوفایی عنوان کرد و افزود: بیش از هفت مرکز رشد، نوآوری و خلاقیت در استان فارس فعال داریم که در آن از بیش از ۵۰ هسته فناور و شرکت دانش بنیان حمایت و پشتیبانی می شود.

به گفته وی قرارگاه جهاد علمی با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان و طرح ها و ایده های فناورانه نیز در سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس تشکیل شده است.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس همچنین توضیحاتی پیرامون ایجاد و راه اندازی بیش از هفت هزار و ۷۰۰ هسته علمی تخصصی فناور، دانشی، توانمندساز و گفتمان ساز در استان ارائه کرد و از شناسایی و ایجاد بانک نخبگانی از بیش از شش هزار و ۲۰۰ مخترع و مبتکر با هدف حمایت مادی و معنوی از آنان خبر داد.

وی همچنین گفت: با هدف آشنایی با دستاوردها، پیشرفت ها و موفقیت های امید آفرین انقلاب، ارتقای شناخت از شرایط واقعی جامعه و همراه کردن جامعه نخبگانی استان در ترویج امیدآفرینی و ارتقای عزت ملی اقدام به برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت علمی کرده ایم که تاکنون بیش از هفت هزار و ۸۰۰ دانش آموز و دانشجو به این اردوها اعزام شده اند.

میکائیلی همچنین در سخنانی به اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان و هسته های فناور و برگزاری جام رسانه جهت حمایت های شرکت های دانش بنیان پرداخت.

وی در پایان با تشکر از زحمات اصحاب رسانه در پوشش اخبار علمی، گفت: بدون شک بدون حضور و کمک رسانه ها پیشرفت و توسعه علمی در هیچ جامعه ای میسر نیست و خواهشمندم که همچنان پرقدرت از مباحث علمی در رسانه های خود حمایت نمایید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه