English

مدیر کل آموزش و پرورش‌ فارس مطرح کرد؛

لزوم استفاده از ظرفیت فکری و وجودی بیش از پیش معلمان در برنامه ها

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: معلمان از جمله اقشار باصلابت، صداقت، و پاکدست جامعه هستند و لذا از ظرفیت فکری و وجودی آنها باید بیش از پیش در برنامه ها استفاده شود.

لزوم استفاده از ظرفیت فکری و وجودی بیش از پیش معلمان در برنامه ها
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمدخلیل عسکری در جلسه شورای مشورتی داخلی اداره کل با حضور معاونین، روسای ادارات داخلی و جمعی از کارشناس مسوولان و کارشناسان اداره کل گفت: برگزاری این جلسات، منجر به انس، الفت، ارتباط و همدلی بیشتر کارکنان و در نتیجه بهره وری بیشتر در کارها خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: قطعا کنار هم بودن و کار مشارکتی منجر به عبور سریع از سختی ها، محدودیت ها، موانع و مشکلات خواهد شد.

عسکری استفاده از نظرات کارشناسان که بیشترین ارتباط را با بدنه جامعه هدف یعنی دانش اموزان، معلمان و مدارس دارند از اهداف برگزاری جلسات مشورتی دانست‌.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: بدنه مدیریتی اداره کل اموزش و پرورش به نظرات مشورتی کارشناسان بسیار نیازمند است و این به تصمیم گیری های بهتر کمک خواهد کرد و بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

عسکری گفت: امید بخشی و ایجاد امید در جامعه از وظایف اموزش و پرورش است و باید برای گروه هدف تاثیرگذار در این مساله یعنی معلمان و دانش اموزان برنامه ریزی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس به مسایل مطرح شده در این جلسات نیز اشاره کرد و گفت: بخش اعظمی از این مسایل در جلساتی که در وزارت اموزش و پرورش برگزار کردیم منتقل و نتایج خوبی هم دریافت شد و حتی منجر به تغییراتی در برخی شیوه نامه ها هم شد.

عسکری ادامه داد: بیان اقدامات صورت گرفته در هر بخش اداره کل و اطلاع سایرین از این اقدامات هم منجر به همدلی و هم منجر به استفاده از تجربیات یکدیگر خواهد شد.

وی گفت: معلمان از جمله اقشار باصلابت، صداقت، و پاکدست جامعه هستند و لذا از ظرفیت فکری و وجودی آنها باید بیش از پیش در برنامه ها استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از معاونین اداره کل خواست تا در جلسات راهبردی که معمولا در روزهای یک شنبه هر هفته برگزار می شود از مدیران و معلمان موفق و صاحب ایده استان برای حضور در جلسه استفاده شود.

عسکری با بیان اینکه اموزش و پرورش باید در همه جا پیشرو باشد اظهار داشت: این بدان معنا نیست که شخص مدیرکل یا معاونین دنبال نام و نشان باشد بلکه منظور این است که محوریت کار باید در اختیار دانش اموز و‌ معلم باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مدرسه محوری و توجه به دانش اموزان راهبرد اساسی وزارت اموزش و پرورش است.

یادآور می شود: در این جلسه که درروزهای یک شنبه هر هفته بعد از نماز مغرب و عشا برگزار و تا پاسی از شب نیز ادامه دارد معاونین و تعدادی روسای ادارات داخلی و کارشناسان اداره کل به بیان چالشها، مشکلات و پیشنهادات کلان و کاری در حوزه مسوولیتی خود پرداخته و راهکارهای مشورتی نیز ارائه می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه