English

دادستان عمومی و انقلاب شیراز:

با کمترین میزان تنش و هزینه با معضل آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب شهری برخورد شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس گفت: مشارکت شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز و سایر دستگاه‌های اجرایی با دستگاه قضایی استان در حوزه شهری مثمر ثمر بوده است

با کمترین میزان تنش و هزینه با معضل آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب شهری برخورد شد
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، سیدمصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب شیراز، در یکصد و سی و هشتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اقدامات مشترک مدیریت شهری و دستگاه قضایی برای رفع مشکلات شهری، گفت: مشارکت شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز و سایر دستگاه‌های اجرایی با دستگاه قضایی استان فارس در موضوعات مختلف فارس نظیر آزادسازی حریم کمربندی، جمع‌ آوری سایت ضایعات، پاک‌سازی و جمع‌آوری حوزه کمربندی و ساماندهی این مراکز مثمر ثمر بوده است. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با بیان اینکه ساماندهی مراکز ضایعات می‌تواند باعث کاهش سرقت‌ها شود، اظهار کرد: به دلیل آلودگی مراکز ضایعاتی از نظر زیست محیطی لازم است تا ساماندهی در خصوص این موضوع به همت شورای اسلامی و شهرداری شیراز در دستور کار باشد.

وی برخورد با آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب را یکی دیگر از اقدامات جدی در کلانشهر شیراز دانست و گفت: با کمترین میزان تنش و هزینه با معضل آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب شهری برخورد شد و جمع آوری محصولات این مزارع رخ داد همچنین در ارتباط با آب‌های آلوده باید فکر اساسی کرد و با انجام اقداماتی همچون ایجاد تصفیه‌خانه از تکرار این موضوع جلوگیری شود تا سال‌های آینده این موضوع را شاهد نباشیم.

بحرینی ضمن قدر دانی از مشارکت و همکاری اعضای شورای شهر شیراز در رابطه با راه اندازی مجتمع شوق زندگی عنوان کرد: تامین و تجهیز ساختمان مجتمع کاهش آسیب‌های اجتماعی در این شرایط تعاملی راه‌اندازی شد که دارای اثرگذاری فراقوه‌ای است.

وی تصریح کرد: این مجتمع که اخیرا راه‌اندازی شده، دارای ۱۸ نماینده از دستگاه‌های مختلف اجرایی است و آسیب‌های مرتبط با جوانان، نوجوانان، کودکان، زنان بد سرپرست، معتادین متجاهر و دیگر آسیب‌ها را تحت پوشش قرار داده و با هماهنگی بین دستگاهی به بحث کاهش آسیب‌ها، ورود جدی کرده است. 

وی در ادامه گفت: مدیران در سطح کشور به دو گروه مدیران فسادستیز مدیران فسادگزیر تقسیم می‌شوند، گفت: متاسفانه در سطح کشور بیشتر مدیران در گروه مدیران فسادگریز قرار دارند که دل و جرات و شهامت ورود به مبارزه با فساد را ندارند از این‌رو چند صباحی به دنبال مدیریت کردن هستند. بنابراین مدیریتی که تنش مبارزه با فساد و هجمه نامطلوب نداشته باشد، مدیریت فساد گریزاست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس افزود: مدیران فسادستیز در حمایت دادستانی قرار دارند اما در طرف دیگر تعقیب و کنترل مدیران فسادگزیر نیز وجود دارد که به دلیل عملکرد ضعیف و ناشی از ترک فعل، قصور و ناکارآمدی تحت تعقیب قرار می‌گیرند. 

بنابراین طی دو سال گذشته شاهد برخورد با مدیران فسادگریز بودیم. بحرینی در بخش دیگری از سخنان خود حفظ و صیانت از باغات شهری به ویژه باغات قصردشت را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: در کنار همکاری دستگاه‌های اجرایی متولی در موضوع باغات در مواردی که سوءاستفاده، تخریب و تغییر کاربری غیر مجاز باغات رخ دهد، حوزه دادستانی به جد موضوع را دنبال می‌کند و با متخلفان و سوءاستفاده‌کنندگان به اشد مجازات برخورد و آن‌ها را تحت تعقیب قرار خواهد داد.

وی معضل سد معبر در کلان شهر شیراز را مورد توجه قرار داد و افزود: مجوزهای لازم برای ساماندهی و رفع معضل سد معبر در اختیار شهرداری شیراز گذاشته شده تا این اقدام در چارچوب قانونی پیگیری شود اگر چه اقدامات ناقص بوده اما با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی اقدامات در حال پیگیری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه