English

رییس کل دادگستری فارس:

تشکیل کارگروه ویژه برگزاری و اطلاع‌رسانی دادگاه‌ها برخط در دادگستری فارس

رئیس کل دادگستری فارس از تشکیل کارگروه ویژه برگزاری و اطلاع‌رسانی دادگاه‌های برخط خبر داد و گفت: با توجه به نوین بودن برگزاری دادگاه‌های علنی برخط افزایش کیفیت برگزاری‌ها به لحاظ دسترسی به لینک، صوت و تصویر در دستور کار قرار دارد.

تشکیل کارگروه ویژه برگزاری و اطلاع‌رسانی دادگاه‌ها برخط در دادگستری فارس
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی ، رئیس کل دادگستری استان فارس، با بیان اینکه برگزاری دادگاه‌های علنی با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی یکی از ابتکارات قوه قضاییه در شفاف سازی محاکمه‌های قضایی است، گفت: ظرفیت‌های موجود در قانون اجازه برگزاری دادگاه‌های علنی آنلاین را به قضات داده است و در همین راستا از آغاز اجرای این طرح ۳ هزار و ۴۹ نفر به صورت برخط در دادگاه‌های علنی حقوقی و کیفری شیراز شرکت کرده‌اند.

وی مزایای برگزاری دادگاه علنی تأکید شده در قانون اساسی را شفافیت در دادرسی و نظارت مردمی بر روند رسیدگی دادگاه‌ها خواند و تصریح کرد: این امر مشمول دادگاه‌هایی است که از منظر قانون و قاضی رسیدگی کننده به پرونده برگزاری علنی آن بلامانع است.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان این نکته که زیرساخت‌های مهیاشده برای برگزاری با کیفیت دادگاه‌های علنی برخط در دادگستری فارس تدارک دیده شده است، گفت: مخاطبان اصلی دادرسی‌های آنلاین در بستر فضای مجازی ایمن، دانشجویان حقوق و کارآموزان قضاوت و وکالت هستند و این بستر زمینه استفاده از تجارب قضات را بیشتر از قبل فراهم کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی تصریح کرد: ظرفیت علمی قضات در دادگستری فارس به‌ نحوی است که می‌توان همه دادگاه‌ها را به‌ صورت علنی و برخط برگزار کرد اما زیرساخت‌های فنی و بستر‌های انتقال اطلاعات محدود است که امیدواریم روزی با رفع محدودیت‌های فنی این امکان برای کلیه شعب در رسیدگی به پرونده‌ها فراهم شود.

 وی همچنین از تشکیل کارگروه ویژه برگزاری و اطلاع‌رسانی این دادگاه‌ها در دادگستری استان فارس خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به نوین بودن برگزاری دادگاه‌های علنی برخط افزایش کیفیت برگزاری‌ها به لحاظ دسترسی به لینک، صوت و تصویر در دستور کار قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان فارس اظهار امیدواری کرد: استان فارس مطابق برنامه سند تحول قضایی، قابلیت تبدیل شدن به دادگاه‌ها تمام الکترونیک را دارد، اما تقویت برخی زیر ساخت‌های فنی اجتناب ناپذیر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه