English

شهردار شیراز مطرح کرد؛

بررسی میدانی و حل مسائل مردمی در اولویت فعالیت‌های مدیریت شهری

شهردار شیراز در چهارمین بازدید نظارتی مدیریت شهری از مناطق یازده‌گانه گفت: حل مسائل مردم و تجزیه و تحلیل آن‌ها، قطعا با حضور میدانی میسر می‌شود.

بررسی میدانی و حل مسائل مردمی در اولویت فعالیت‌های مدیریت شهری

به گزارش خبرگزاری موج فارس، چهارمین بازدید نظارتی مدیریت شهری از مناطق یازده‌گانه و دیگر سازمان‌ها و دوایر این کلان‌شهر به‌ منظور بررسی خدمات‌رسانی بهتر و ایجاد امید در سومین سال شورای اسلامی شهر شیراز، به منطقه ۸ (تاریخی-فرهنگی) شیراز با استقبال دوچندان ساکنین و کسبه بازار دروازه کازرون همراه بود.

 شهردار شیراز نیز در این بازدید با بیان اینکه در چهارمین بازدید نظارتی، به شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی رسیدیم، اظهار کرد: در میز خدمتی که در این بازدید برگزار شد، دیدار بدون واسطه با مردم، انجام شد و موضوعات مردمی، دسته‌بندی و تصمیمات لازم اتخاذ و دستوراتی صادر شد.

محمدحسن اسدی با ابراز تشکر از تلاش‌ها و ارائه عملکرد همکاران خود در شهرداری منطقه تاریخی-فرهنگی بیان کرد: از ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر صمیمانه قدردانی می‌کنم که ما را در بازدیدهای هفتگی پشتیبانی و همراهی می‌کنند.

او تصریح کرد: حل مسائل مردم و تجزیه و تحلیل آن‌ها، قطعا با حضور میدانی میسر می‌شود. 

بررسی ابعاد جابجایی صنوف دروازه کازرون و ساماندهی آن‌ها در بازار بزرگ پروتئین 

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز با اشاره به حضور کسبه دروازه کازرون در میز خدمت منطقه تاریخی فرهنگی که عمدتا در صنوف مشاغل آبزیان و ماهی فروشان و نگرانی آن‌ها از طرح ساماندهی و جابجایشان به بازار بزرگ پروتئین شیراز تصریح کرد: قطعا ما حاضر نیستیم حقی از این عزیزان ضایع شود و مقرر شد تا نمایندگانی از بین آنها انتخاب و طی  جلسات کارشناسی با حضور اینجانب، اعضای شورای اسلامی شهر و دیگر مدیران و کارشناسان مربوطه، همه ابعاد قضیه دیده و بررسی شود تا با میل، رغبت و طیب‌خاطر آن‌ها بتوانیم این جابجایی و ساماندهی را انجام دهیم.

اظهار امیدواری رئیس‌ شورای اسلامی شهر شیراز از رونق بیش‌ از پیش بافت تاریخی و فرهنگی

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این بازدید، بر اهمیت بافت تاریخی-فرهنگی تأکید و اظهار کرد: این بازدید به دیدارهای مردمی و چهره‌ به‌ چهره با شهروندان در منطقه ۸ اختصاص یافت که تعداد زیادی از شهروندان‌ مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند و تصمیمات و جواب‌های مثبت و خوبی گرفته شد.

سید ابراهیم حسینی افزود: همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، بسیاری از نگرانی‌های مردم در این منطقه مربوط به حوزه دروازه کازرون به جهت برنامه‌ها و پروژه‌های خاص شهرداری بود که سرانجام تصمیم بر آن شد که جلسه‌ای ویژه با کسبه این منطقه، پیش‌بینی و مشکلاتشان حل شود.

او عنوان کرد: در معیت شهردار و برخی اعضای شورای اسلامی شهر، معاونین و مدیران شهرداری شیراز از قسمت‌های مختلف شهرداری منطقه ۸ نیز بازدید شد و ضمن دیدار همکارانمان در این منطقه و شنیدن موضوعات، مسائل، مشکلات، پیشنهادها و انتقادات آنان امیدواریم در مجموع زمینه رضایت‌مندی آن‌ها را فراهم کنیم.

بنا به اظهار حسینی؛ قسمت پایانی بازدید نیز به گزارش فعالیت‌ها و تحلیل مختصری بر روی مسائلی که در این منطقه وجود دارد و تصمیمات خاصی که باید در این جا گرفته شود، اختصاص یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه شهرداری منطقه ۸ شهرداری منطقه‌ای خاص است، افزود: همان‌گونه که شهرداری منطقه ۸ شیراز، منطقه‌ای خاص است، مشکلات و استعدادهایش نیز خاص است و برنامه‌ریزی خاص هم احتیاج دارد.

او اظهار امیدواری کرد: با حمایت، همکاری و هماهنگی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز شاهد رونق بیش‌ازپیش این منطقه باشیم.

گام مناسب مدیریت شهری در جهت شفافیت و ارتباط با مردم

نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در راستای خدمات صادقانه و اجرای برنامه‌های مردم‌ محور در مناطق، سازمان‌ها و دیگر دستگاه‌های شهرداری با حضور رئیس، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، معاونین و مدیران شهرداری شیراز، میز خدمت و ملاقات عمومی با مردم و ساکنین شهرداری منطقه ۸ و همکارانمان برگزار شد.

محمدتقی تذروی تصریح کرد: در جهت شفافیت و ارتباط با مردم گام‌های خوبی برداشته شده که در این بازدید میدانی و ملاقات با مراجعین نیز جلسه‌ای برگزار و مطالب و شکایات شهروندان، مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به موضوعیت آن به معاونت‌های تخصصی و شهردار منطقه جهت رفع مشکلات ارجاع داده شد.

او برای حل مشکلات ساکنین این منطقه قول مساعد داد و گفت: بزرگترین مشکل و دغدغه مردمان این منطقه، افتتاح بازار بزرگ پروتئین در خیابان کارگر (گلکوب) است که مردم و کاسبان این منطقه خواستار آن هستند که بدانند با افتتاح این پروژه، وضعیت تهاتر مغازه‌هایشان به چه شکل خواهد بود که سرانجام رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز قول دادند با نمایندگانشان جلساتی ترتیب داده و مشکلاتشان را حل کنند.

موقعیت و ظرفیت ویژه بافت تاریخی-فرهنگی شهر شیراز

عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۸ شهرداری شیراز نیز در این بازدید گفت: یکی از محسنات برگزاری این میز خدمت ها، ارتباط مستقیم و بی واسطه شهروندان با مدیران شهری است که از همان دقایق ابتدایی این بازدید، مسائل و مشکلات شهروندان این منطقه مطرح شد که در نهایت با دستور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار آین کلان‌شهر، تصمیمات متناسب و قانونی گرفته شد.

علیرضا اسکندری تصریح کرد: با وجودی‌ که این منطقه از نظر مساحت، وسعت کمی را به خود اختصاص داده، اما به دلیل موقعیت قرارگیری و ظرفیت‌های ویژه مانند حرم حضرت شاهچراغ(ع) و حرم حضرت سید علاالدین(ع) حسین و سایر امامزادگان واجب‌التعظیم، سبب شده این منطقه از سایر مناطق تمایز داشته باشد.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: تصمیماتی که در مدیریت شهری در خصوص این منطقه گرفته می‌شود، باید متناسب با ظرفیت و ویژگی‌های این منطقه باشد.

ارزیابی مثبت بازدیدهای نظارتی از مناطق یازده‌گانه 

نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز اظهار کرد: این بازدیدها به‌صورت هفتگی از مناطق، سازمان‌ها و دیگر دوایر شهرداری شکل‌ گرفته است که در این هفته هم برای رفع مسائل و مشکلات در خدمت شهروندان منطقه ۸ بودیم تا آنچه در توان اجرایی شورا و شهرداری است، بررسی‌ شده و حتی‌الامکان رضایت‌مندی مردم فراهم شود.

محمود صفایی اظهار امیدواری کرد: با این روش بتوانیم کمک‌رسان مردم در رفع مسائل و مشکلات آنان باشیم و اگر مسائلی نیاز به مصوب شدن در شورای اسلامی شهر دارد، انتقال یابد و مسائلی را که بتوان در محل رفع و رجوع کرد، دستورات لازم صادر شود.

او یکی دیگر از اهداف این بازدیدها را بررسی پروژه‌های منطقه و پیگیری مسائلی که می‌تواند توسعه منطقه‌ای را به همراه داشته باشد، عنوان کرد و گفت: بازخورد این بازدیدها هم از سوی شهروندان‌ و هم از سوی همکارانمان مثبت ارزیابی شده و امیدواریم با این شیوه بتوانیم مسائل شهر را بهتر رصد کنیم و مشکلاتی که احیانا نمی‌توان از طریق نامه پیگیری کرد، با حضور مستقیم مردم و مدیران شهرداری و ارتباط با آنان بتوانیم حل و فصل کنیم.

تدبیر مدیریت شهری شیراز برای دیدارهای بدون واسطه با مردم

شهردار منطقه ۸ (تاریخی-فرهنگی) نیز اظهار کرد: فرصت ارزشمندی پیش آمد تا با تدبیر شهردار شیراز و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر در ادامه بررسی‌های نظارتی از این منطقه بازدید کنند.

علی مصلی‌نژاد تصریح کرد: در این فرصت ارزنده در منطقه تاریخی فرهنگی شهرداری شیراز و قلب این کلان‌شهر در خدمت ساکنین ارزشمند منطقه بودیم  تا بتوانیم به‌صورت مستقیم و بدون واسطه با مردم دیدار کرده و دغدغه‌ها و خواسته‌های آنها را با حضور ارزشمند شهردار، رئیس شورا و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و معاونین و مدیران شهرداری بشنویم.

او بیان کرد: دستورات لازم درخصوص حل و پیگیری مسائل مردمی صادر شد.

شهردار منطقه ۸ با بیان اینکه این دیدار برای مردم هم بسیار ارزشمند است، ابراز امیدواری کرد: بتوانیم گامی در جهت کسب رضایت مردم برداریم و دغدغه‌های آنها را تا آنجا که بتوانیم رفع کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه