English

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا خبر داد:

پایان کشت ۳۷۰۰ هکتار ذرت در بیضاء

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: در سال جاری سطحی معادل ۳۷۰۰ هکتار از اراضی بیضاء به کاشت ذرت اختصاص یافت که به دلیل رعایت الگوی کشت و محدودیت منابع آبی نسبت به سال قبل کاهش ۱۳ درصدی دارد.

پایان کشت ۳۷۰۰ هکتار ذرت در بیضاء

به گزارش خبرگزاری موج فارس، صدیقه مویدی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، بیان کرد: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی منطقه و پیش بینی برداشت متوالی در طول فصل پاییز، کشت ذرت علوفه ای از اوایل اردیبهشت ماه تا پایان مرداد ماه ادامه داشته است.

وی تصریح کرد: عملیات کشت این مزارع به صورت مکانیزه با دستگاه ردیف کار پنوماتیک انجام شد و تماما از سیستم های آبیاری نواری بهره مند هستند.

به گفته مویدی برای کاشت این سطح از اراضی میزان ۹۲.۵ تن بذر ذرت اصلاح شده ارقام سیمون، هملتون و ۷۰۴ و همچنین یک هزار و ۱۰۰ تن انواع کودهای شیمیایی یارانه‌دار به کشاورزان تخصیص داده شد.

او افزود: سالانه حدود ۸۰ درصد از ذرت تولید شده برای دامداری‌های شهرستان‌ها و استان‌های هم جوار ارسال و بقیه در دامداری‌های منطقه مصرف می‌شود.

این مقام مسئول با اذعان به ضرورت کاشت گیاهان علوفه‌ای و نیاز دامداران به علوفه یادآور شد: کاشت گیاهان علوفه‌ای و به‌ خصوص ذرت در الگوی کشت شهرستان قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا اظهار کرد: نیاز کشور، شرایط اقلیمی، میزان تامین آب مورد نیاز و اقتصادی بودن محصول از جمله اولویت‌های مد نظر در تعیین الگوی کشت تابستانه بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه