English

دستگاه MRI قابل حمل جایگزین دستگاه‌های غیر قابل حمل می‌شود

اولین دستگاه MRI متحرک جهان سکته های مغزی را که نیاز به جراحی دارند تشخیص می دهد و می‌تواند جایگزین دستگاه های فعلی شود.

دستگاه MRI قابل حمل جایگزین دستگاه‌های غیر قابل حمل می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، اولین دستگاه MRI قابل حمل جهان در آزمایشات اولیه پتانسیل خود را اثبات کرد و یک مطالعه جدید نشان می‌دهد با استفاده ازاین دستگاه می‌توان موارد سکته مغزی که نیاز به مداخله جراحی دارند رابا دقت بالایی انجام تشخیص داد.
این دستگاه که سیستم MRI قابل حمل Point-of-Care نامیده می شود ، ساخته‌ی شرکت فناوری بهداشت درمانی Hyperfine است و به عنوان یک جایگزین سیار برای دستگاه های MRI بزرگ و گران قیمت که نیاز به اتاق های سفارشی برای میدانهای مغناطیسی قدرتمند خود دارند ، توسعه داده شده است. این دستگاه MRI هایپرفاین  10 برابر سبک تر ، 20 برابر ارزان تر و 35 برابر قدرت کمتری نسبت به دستگاه های MRI فعلی دارد.
دستگاه را می توان روی تخت بیمار پیچاند ، به پریز برق استاندارد متصل کرد و بدون نیاز به تجهیزات حفاظتی اضافی MRI انجام داد. مطالعه‌ای در سال گذشته روی 30 بیمار که با ناهنجاری های مغزی مانند تومورها و سکته ها در بیمارستان بستری شده انجام شد و  این سیستم توانست در 29 نفر از این افراد این ناهنجاری ها را به طور دقیق تشخیص داد.

ام آر آی قابل حمل متن


همان محققان از آن پس مطالعه دیگری را انجام داده اند که پتانسیل دستگاه MRI قابل حمل را به طور خاص در تشخیص سکته مغزی بررسی می‌کند. زمان برای پزشکانی که علائم سکته مغزی را نشان می دهند بسیار مهم است ، برخی از آنها با لخته هایی که می توانند با داروهای رقیق کننده خون برطرف شوند و برخی دیگر ناشی از خونریزی داخلی مغز است که نیاز به مداخله جراحی دارد. در این مطالعه 144 بیمار مورد بررسی قرار گرفتند و دانشمندان از اسکن‌های قدیمی تصویربرداری عصبی و MRI هایی که توسط دستگاه قابل حمل استفاده کردند. افرادی که به تصاویر MRI قابل حمل متکی بودند این کار را با دقت 80 درصد انجام دادند.
یکی از پژوهشگران این تحقیق می گوید: "هیچ شکی وجود ندارد که این دستگاه بتواند به نجات جان افراد در محیط‌های با منابع محدود، مانند بیمارستان های روستایی یا کشورهای در حال توسعه کمک کند."

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه