English

هرگز مبارزه از فرهنگ فلسطینیان حذف نخواهد شد

هرگز مبارزه از فرهنگ فلسطینیان حذف نخواهد شد

دکتر محمودرضا امینی- خبرگزاری موج؛ اگرچه در طول سال‌ها ظلم اسرائیل غاصب و تطمیع و فریب، برخی از گروه‌های فلسطینی، مشی مقاومت و مبارزه را کنار گذاشتند و به اعتبار وعده‌ها به حداکثر صلح و آشتی روی‌ آوردند، اما هرگز مبارزه و مقاومت از فرهنگ مظلوم مظلومان تاریخ حذف نشد.

غاصبان سرزمین فلسطین و دولت جعلی اسرائیل در هر حال، احساس آرامش و ثبات ندارند و نخواهند داشت، زیرا عمق باورشان این است که به‌زور و با کشتار و ایجاد رعب‌‌ و وحشت، خود را به مردم و سرزمین فلسطین تحمیل کرده‌اند. البته همچنان بر این اراده تأکید دارند که باید سرزمین غصبی را از نیل تا فرات گسترش دهند.

سالیان سال است صهیونیست‌ها اقدام به کشتار و ترور مردم فلسطین کرده‌اند، اما با وجود تجهیز و توسعه نظامی و امنیتی و کمک آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، همواره به‌دنبال ایجاد مقبولیت در منطقه و جهان و توسعه ارتباط سیاسی به‌ویژه با کشورهای اسلامی هستند.

ساختار اطلاعات عملیات اسرائیل با اتکا به اطلاعات خودشان باور کرده بودند که حماس به اوج ضعف و اسرائیل به اوج مقبولیت رسیده‌؛ از این‌رو اهداف برنامه‌ریزی‌های آینده‌نگر ایشان، تسلط کامل بر غزه و تغییرات اساسی در ساختار جغرافیایی اطلاعاتی و سیاسی بود. آنها قطعاً به‌دنبال اخراج یا حذف فلسطین از سرزمین اصلی خودشان هستند.

ظلم‌ها، شکنجه‌ها و فشارهای مکرر بر مردم فلسطین تمامی ندارد، اما تسلیم، اراده مردم آن سرزمین نبوده و نیست، اگرچه در طول هفتاد سال ظلم اسرائیل غاصب بر آنها و تطمیع و فریب، برخی از گروه‌های فلسطینی، مشی مقاومت و مبارزه را کنار گذاشتند و به اعتبار وعده‌ها به حداکثر صلح و آشتی روی‌ آوردند، اما هرگز مبارزه و مقاومت از فرهنگ مظلوم مظلومان تاریخ حذف نشد و حماس به‌عنوان رویکرد جدید مقاومت، روزبه‌روز بیشتر به عقلانیت و رشد سیاسی و سازمان‌دهی خواهد رسید و برخلاف اطلاعات و باورها، هر روز علاوه بر توسعه نفوذ و مقبولیت خود، مجهزتر و در چرخه مقاومت، معنادارتر است.

 مقاومت فلسطین به‌خوبی می‌دانست که حمله اسرائیل نزدیک است؛ ازاین‌رو برنامه‌ریزی طوفان‌الاقصی را در دستور کار قرار داد تا معادله و برنامه ساختار سیاسی، نظامی، امنیتی و تقابلی را بهم بریزد و به‌واقع به هدف اصلی یعنی تغییر مبادی معادله بازی نظامی امنیت سیاسی به نفع خود دست یابد.

اما باید دانست که

آمریکا در طول عمر دولت غاصب اسرائیل، بیش از ۶۰ قطعنامه سازمان ملل را که اشاره منفی به اسرائیل داشت، وتو کرد و قبول بایدن در حدود سی و هفت سال قبل اگر قبل از ما اسرائیل را ایجاد نمی‌کردند، آمریکا وظیفه داشت یک اسرائیل در منطقه ایجاد کند و هرگز اسرائیل را رها نمی‌کند و از هر اقدام سیاسی‌نظامی برای تقویت و پشتیبانی این رژیم غاصب، فروگذار نخواهد کرد.

برخی کشورهای اروپایی همواره با امریکا هستند و همان‌طور که در بیانیه اخیر اتحادیه اروپا آمده، سازمان‌های بین‌المللی هم تابع اقدامات آمریکا و اروپا خواهد بود، مگر اینکه افکار عمومی جهان اقدام شایسته‌ای انجام دهند.

 اگرچه سطح تخریب و ویرانی حملات اسرائیل بی‌سابقه بود و به‌طور قطع، حوادث اخیر به‌طور ویژه در تاریخ ثبت خواهد شد، اما هرگز نه اسرائیل و نه ملت‌های دیگر، نه تنها به سرزمین غزه دست نمی‌یابند، بلکه در سایر سرزمین‌های اشغالی نیز با چالش جدی مواجه خواهد بود.

حملات حماس و مقاومت نشان داد برتری نظامی اسرائیل صرفا در تجهیزات اهدایی است.

در این میان، افکار عمومی نقش مهمی دارند و متوجه موضوع شده‌اند، اما نیازمند هدایت و روشنگری هستند.

تلاش‌های سیاسی در تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی بین سران می‌تواند بااهمیت باشد.

واقعیت این است که خط تمرکز سیاسی آمریکا و اروپا، از اوکراین به سمت منطقه اشغالی فلسطین چرخیده که به‌معنی عدم‌موفقیت آنها در فرایند‌های جدید برای معادلات آتیه جهان است. این رویکرد نشان می‌دهد تحولات بی‌نظیر در جهان در حال شکل‌گیری است و ایران اسلامی قدرتمند با همه ظرفیت‌هایی که دارد، همراه مسلمانان خواهد بود و می‌تواند در آینده جهان، نقش‌ برجسته‌ای داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر