English

دشمنی بی پایان آمریکا با جمهوری اسلامی ایران

واقعیت این است که سیاستمداران و سیاستگذاران آمریکا چه جمهوری خواه و چه دموکرات هرگز با جمهوری اسلامی ایران سرآشتی نداشته و نخواهند داشت.

دشمنی بی پایان آمریکا با جمهوری اسلامی ایران

در طول تاریخ انقلاب اسلامی دولتمردان آمریکا همواره در پی اعمال فشار، تحریم، تهدید و تطمیع سیاست های خود علیه جمهوری اسلامی ایران بودند. این مساله نیاز به فهم عمیق سیاسی دارد و از این جهت، هم معمار پیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره ) رابطه آمریکا و ایران را رابطه گرگ و میش و غیر قابل قبول خوانده بودند و نیز مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای با تبین گفتمان و رفتارهای سیاست های آمریکایی هم برای دولتمردان و هم برای عموم مردم آنرا مطرح کردند. به واقع آمریکا در منطقه غرب آسیا به دنبال اهدافی بوده و هست و برای این کشور بسیار مهم است و از عمق استراتژی های آمریکاست که نمی تواند و نمی خواهد از آن دوری کند. فرصت هایی که از دست داده  و فرصت هایی که می خواهد بدست آورد.

نباید فراموش کرد که عمق استراتژی آمریکا در منطقه علاوه بر مقاصد خود تامین مقاصد رژیم صهیونیستی و دولت های وابسته منطقه است. صهیونیست ها مایلند به واقع بر از نیل تا فرات مسلط شوند و آمریکایی ها تمایل دارند بر آب و نفت منطقه به طور انحصاری و سایر ذخایر تسلط یابند و مهمترین مانع آنها ایدئولوژی حاکم در منطقه یعنی اسلام است . پس به دنبال خنثی سازی  اضمحلال تفکر اسلامی هستند.

آنجا جمهوری اسلامی ایران با انقلاب خود تقویت کننده و تثبیت کننده گفتمان اسلامی و ایدئولوژی آن برای اداره حکومت است و توانسته سیطره فرهنگی و امنیتی و بعضا سیاسی خود را در این منطقه بگستراند .

این پدیده یعنی انقلاب اسلامی ایران به عنوان بزرگترین مانع و عامل مقابله با آمریکا است. در دهه اول انقلاب با اختلال های در درون نظام، نفوذها، تقویت گروه های معارض از هیچ تلاشی برای ضربه زدن فرو گذار نبودند. همچنین با تحریک عراق و حمایت از صدام دیکتاتور و تشویق همه کشورها  همراه کردن آنها با عراق زمان صدام در زمینه های تسلیحاتی، مالی ، اطلاعاتی و حتی عملیاتی ، جنگ هشت ساله را بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل کردند.

در سازمان های بین المللی همواره علیه جمهوری اسلامی ایران گام بر می داشتند  اقدامات سیاسی بسیاری را علیه کشورمان انجام داده اند اما در این دهه اقدامات اقتصادی  تحریم ها را با شدت تمام سازمان دهی می کنند که البته شاید آنرا هم روز افزون کنند. تا امروز هیچکدام از اقدامات آمریکا به نظر آنها تا این اندازه موثر نبوده است .آمریکایی ها بر این باورند که با کمترین هزینه در تحریم ها بیشترین نتیجه را در کنترل کاهش قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران  و افزایش منافع ملی خود در منطقه انجام داده اند.

واقعیت این است که تحریم ها برای تحریم نیست بلکه ابزاری است برای :

  1.  جلوگیری از هرگونه رشد و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران خصوصا پیشرفت های علمی و اقتصادی 
  2.  کاهش قدرت اثر بخشی جمهوری اسلامی ایران در منطقه حتی داخل کشور
  3. تغییر فرهنگ  ذائقه فرهنگی مردم ایران و گرایش الزامی به سمت آمریکا و غرب 
  4.  تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران 

آنها بر این باورند که توانسته اند با تحریم های به زعم خودشان فلج کننده  بدون خونریزی به اهدافشان دست یافته اند.

ادامه دارد...

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر