English

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اعلام کرد؛

سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰ میلیارد شرکت ذوب آهن برای استفاده از پساب

مدیرعامل شرکت ذوب آهن گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان بالغ بر 1000 میلیارد تومان در زمینه استفاده از پساب، سرمایه گذاری نموده است.

سرمایه‌گذاری بیش از 1000 میلیارد شرکت ذوب آهن برای استفاده از پساب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، منصور یزدی زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت بیان کرد: با بستن قرارداده های مختلف برای خرید پساب شهرهای مجاور ، امروز حدود یک هزار میلیارد تومان پروژه های خرید پساب از شهرستان نجف‌آباد، روستاهای فلاورجان، ایمان شهر  و فولاد شهر داریم و امیدواریم در چهار سال آینده به مرور مصرف آب خام کارخانه در حد مسائل آب شرب و بهداشتی داخل شرکت باشد.

وی افزود: ذوب آهن اصفهان در کنار تولید انواع محصولات فولادی مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا،همواره به مبحث مسئولیت اجتماعی توجه ویژه ای داشته است. آیین کلنگ زنی این پروژه نیز با توجه به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب و استفاده از پساب در صنایع و عمل به مسئولیت اجتماعی با همراهی و حضور مسئولین استان،کشور و شهرستان برنامه ریزی گردید.

یزدی زاده گفت: پروژه های بسیاری در شرکت از ابتدای تاسیس تاکنون تعریف شده و به بهره داری رسیده است و برنامه های بسیاری نیز در دست اقدام می باشد. با اجرای پروژه های کاهش مصرف آب در فرایند تولید و جایگزینی با پساب این عدد به کمتر از نصف رسیده است.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان بیان داشت: این اقدام موثر در شرایطی از سوی ذوب آهن اصفهان انجام می گیرد که این شرکت با مشکلاتی از جمله نقدینگی رو به رو است اما به دلیل اهمیت پروژه این اقدام صورت می گیرد. امیدواریم در افق 1404 مصرف آب خام کارخانه از زاینده رود صرفاً برای مصارف روزانه و شرب باشد. عمده استفاده از آب برای تولید فولاد از طریق پساب با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده تامین می شود.

یزدی زاده توضیح داد: شرکت ذوب آهن افتخار دارد در منطقه اصفهان اولین شرکتی است که از پساب استفاده می کند. بهره برداری از پساب زرین شهر به میزان 60 لیتر بر ثانیه اولین استفاده ذوب آهن از پساب در صنعت بود.

وی اضافه کرد:  اعتصاب کامیون داران، بحران آب، سخت تر شدن تحریم ها دست به دست هم داده بود تا سال گذشته، سال بسیار سختی از نظر شرایط اقتصادی باشد، اما توانستیم رکورد خوبی با تولید دو میلیون و  ۴۱۰ هزار تن ثبت کنیم و بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در نظر داریم میزان تولید سال جاری را به سه میلیون  و ۵۰ هزار تن برسانیم.

یزدی زاده تصریح کرد: امروز تولید فولاد این کارخانه به مرز یک میلیون تن رسیده است، اما به دلیل نبود امکان تامین ماده اولیه فرایند تولید کند شده‌است هر چند با وجود عقب ماندن از برنامه‌ای که برای افزایش تولید داشته‌ایم، رکورد روزانه ۹ هزار و ۴۳۱ تن را ثبت کرده‌ایم که نشان دهنده توانایی تولید سه میلیون تن چدن در سال است.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان گفت: سنگ آهن اکنون به سختی تامین می‌شود زیرا با افزایش نرخ ارز، ارزش صادراتی آن افزایش یافته اما انتظار ما این است که با برنامه ریزی های وزارت صمت برای کنترل صادرات سنگ آهن انجام داده هر آنچه که در زمینه ظرفیت تولید سنگ آهن در کشور داریم در کشور به ارزش افزوده تبدیل کرده و پس از آن صادر شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه