English

محسن عباسی؛

فاضلاب بافت تاریخی، خطر جدی برای بناهای تاریخی یزد دارد

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت: فیلم‌های تهیه شده از زیر بافت تاریخی یزد نشان می‌دهد که نه تنها سلامت ساکنان و بافت تاریخی یزد در خطر است بلکه آسیب جدی برای بناهای تاریخی به دنبال دارد.

فاضلاب بافت تاریخی، خطر جدی برای بناهای تاریخی یزد دارد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محسن عباسی رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد در نشست اعضای شورا و شهرداری یزد با وزیر نیرو و استاندار یزد اظهار داشت: بافت تاریخی از جمله بزرگترین سرمایه‌های یزد برای نسل امروز و آینده است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: یزد به عنوان یکی از مهمترین شهرهای تاریخی جهان شناخته شده است و این موضوع نشان دهنده ظرفیت بسیار بالایی است که یزد در حوزه تاریخی دارد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: اگر بخواهیم تهدید جدی برای بافت تاریخی یزد که نگران کننده هم هست، را مطرح کنیم، باید از فاضلاب نام ببریم.

عباسی خاطرنشان کرد: در طول سال‌های گذشته متاسفانه هیچ زمانی برای این محدوده طرح جمع‌آوری و مدیریت فاضلاب تهیه نشده و همواره تافته جدابافته‌ای از شهر در نظر گرفته شده و اجرای فاضلاب آن به آینده موکول شده است.

وی درر نشست با وزیر نیرو در یزد تصریح کرد: با توسعه گردشگری یزد پس از ثبت جهانی حجم فاضلاب تولیدی در این بخش به شکل فزاینده‌ای افزایش یافته و الان بخشی از آن به قنوات منتقل می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: فیلم‌های تهیه شده از زیر بافت نشان می‌دهد که نه تنها سلامت ساکنان و بافت تاریخی یزد در خطر است بلکه آسیب جدی برای بناهای تاریخی به دنبال دارد.

عباسی عنوان کرد: مدیریت پساب در بافت تاریخی یزد و طراحی راه درمان برای آن قاعدتا با شرایط عادی متفاوت است و باید از ظرفیت مشاورانی که نسبت به این بافت تخصص لازم را دارند استفاده شود.

عباسی با بیان اینکه یزد تنها شهر ثبت شده ایران و تنها شهر ثبت شده شیعی جهان است، گفت: این موضوع اهمیت توجه به این شهر را دو چندان می‌کند و لازم است حتما نسبت بحث جداسازی آب شرب و فاضلاب اقدام لازم صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد گفت: احتمالا راهکارهای اجرای فاضلاب یزد در این منطقه ترکیبی باید باشد و هر منطقه از شرایط خاص خود بهره‌گیری کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه