English

حسینی منش رییس ستاد معاینه فنی شهر تهران در جمع خبرنگاران مطرح کرد

مراکز معاینه فنی تا ٢٩ اسفند باز هستند /خودروهایی شهرستانی فاقد معاینه فنی در نوروز جریمه می شوند

رئیس ستاد معاینه فنی شهر تهران با اشاره به اینکه از ابتدای سال ٩٧ ٣٦٠٠ هزار خودرو در تهران به دلیل نداشتن معاینه فنی جریمه شده اند گفت:امسال تمامی خودروهای شهرستانی نیز برای ورود به تهران باید برگه معاینه فنی داشته باشند زیرا در غیر این صورت جریمه می شوند.

مراکز معاینه فنی تا ٢٩ اسفند باز هستند /خودروهایی شهرستانی فاقد معاینه فنی در نوروز جریمه می شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، نواب حسینی منش رییس ستاد معاینه فنی شهر تهران در نشست خبری و در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش کاهش آلودگی هوا در بحث معاینه فنی گفت:اجرای معاینه فنی بر روی خودروها در رقیق سازی ذرات معلق بالای ٧ درصد تاثیر داشته زیرا این ذرات که منو اکسید کربن دارند نقش جدی در آلودگی هوا دارند.

وی با اشاره به برخی انتقادات که کاهش آلودگی را به بارش های زمستان مرتبط می دانند، گفت :به طور علمی باران تاثیر چندانی بر کاهش آلودگی ندارد و وزش باد بر آلایندگی هوا موثر است که امسال تفاوت چندانی در جهت وزش باد نداشتیم.

رئیس ستاد معاینه فنی شهر تهران با اشاره به اینکه مراکز معاینه  فنی تا ٢٩ اسفند در دو شیفت به شهروندان خدمات ارائه می دهند.

گفت:خودروهایی که در سفرهای نوروزی به تهران سفر می کنند باید از مراکز سیمفا برگه معاینه فنی دریافت کنند در این غیر این صورت مشمول جریمه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه امسال خودروهای سال ٩٣ و ما قبل و خودروهای خارجی ٢٠١٤ و ماقبل موظف به دریافت برگه معاینه فنی هستند؛گفت:در صورت عدم دریافت معاینه فنی پیش بینی می شود که 200 هزار خودروی سال ٩٣ توسط دوربین ها جریمه شوند که امیدواریم این عزیزان هر چه زودتر نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنند.

حسینی منش افزود:حدود ٨٩ درصد خودروهای دیزلی معاینه فنی داشتند با این وصف ما در کنار جاده این خودروها مجدد تست شدند که ٢٤ درصد از این خودروها در معاینه فنی مردود شدند.

به گفته حسینی منش سختگیری در حوزه معاینه فنی در بحث اتوبوس های شرکت واحد نیز اجرا شده است و تاکنون از ابتدای سال  ٩٧  تاکنون ٣٦٠٠ هزار خودرو در تهران جریمه شده اند.

وی با انتقاد از خودروسازان داخلی گفت:متاسفانه خودروسازان ایرانی به فکر آلایندگی نیستند و خودروسازان کاتالیست های فاقد الزام آلایندگی نصب می شود که در هیچ کجای دنیا چنین نیست .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه