English

تلاش برای رفع موانع عضویت انجمن آموزشگاه‌های سینمایی در خانه سینما

در ادامه سلسله نشست‌های ادواری، هفتمین نشست معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی با حضور اعضای هیات مدیره انجمن مدیران آموزشگاه‌های آزاد سینمایی برگزار شد. در این نشست، به تلاش برای رفع موانع عضویت انجمن آموزشگاه‌های سینمایی در خانه سینما تأکید شد.

تلاش برای رفع موانع عضویت انجمن آموزشگاه‌های سینمایی در خانه سینما

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران سعید توکلیان معاون آموزش و پژوهش انجمن سینمای جوانان ایران در نشست معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی که با حضور اعضای هیات مدیره انجمن مدیران آموزشگاه‌های آزاد سینمایی برگزار شد به‌طور مشروح برنامه‌ها و طرح‌های در دست انجام انجمن در حوزه آموزش و پژوهش را تشریح کرد و اظهار امیدواری نمود تجربیات سی سال فعالیت انجمن بتواند به پویایی آموزشگاه‌های آزاد سینمایی یاری رساند.

در این جلسه «حیدری خلیلی» معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی هدف از تشکیل جلسه را ارتباط هدفمند و همفکری با نمایندگان صنف برای ساماندهی و ارتقای جایگاه آموزشگاه‌های آزاد سینمایی دانست و اظهار داشت بر اساس سیاست‌های سینمایی سال ۹۵ تمام واحدهای تابعه و وابسته به سازمان سینمایی که در امر آموزش و تربیت هنرجو فعال‌اند نه‌تنها رقیب یکدیگر نخواهند بود بلکه با تقسیم‌کاری که صورت خواهد گرفت، هر یک عهده‌دار نقشی مستقل برای تأمین نیازهای آموزشی سینما می‌باشند. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۴۱ آموزشگاه ای آزاد سینمایی در کشور فعالیت دارند و از ۴۳۸ شهرستان کشور تنها ۵۳ شهرستان دارای آموزشگاه هستند و پیشنهاد کرد، انجمن آموزشگاه‌های آزاد سینمایی با دعوت از مدیران آموزشگاه‌های شهرستان‌ها، دامنه فعالیت و خدمات خود را به گستره کشوری امتداد بخشد.

«حیدری خلیلی» با دعوت از مدیران آموزشگاه‌های آزاد سینمایی به ورود در ساختارهای رسمی آموزش در کشور، خواستار استفاده از ظرفیت آموزشگاه‌های سینمایی برای برگزاری دوره‌های پودمانی و مهارت‌آموزی سینمایی شد تا ضمن ارتقای کمی و کیفی این واحدها، زمینه‌های لازم برای تأمین نیازهای مهارتی بخش‌های مختلف سینما بیشتر از گذشته فراهم شود. وی بازنگری و تدوین طرح درس رشته‌های سینمایی، ارزیابی صلاحیت مدرسان و حمایت از جشنواره تولیدات آموزشگاه‌های آزاد سینمایی را ازجمله برنامه‌های معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی در آموزشگاه‌ها دانست.

در ادامه این نشست مسائل و معضلات عمده‌ای که آموزشگاه‌های سینمایی با آن مواجه هستند مطرح شد. سعید توکلیان که به نمایندگی از انجمن سینمای جوانان ایران در این جلسه حضور داشت آمادگی انجمن سینمای جوانان ایران را برای مشارکت و همکاری در حوزه آموزش سینما با آموزشگاه‌های سینمایی در سراسر ایران عنوان کرد و افزود: انجمن سینمای جوانان ایران باوجود ۵۹ دفتر و چندین نمایندگی آموزشی در سراسر کشور امکان پوشش تمامی شهرها و مناطق کشور را ندارد. از طرفی وظیفه استعدادیابی و حمایت از جوانان سراسر کشور وظیفه خطیری است که جز با همراهی و همکاری تمامی نهادها چه دولتی و چه خصوصی به دست نمی‌آید. ازاین‌رو حاضر هستیم تجربیات سی‌ساله انجمن در حوزه آموزش سینما را در اختیار نهادها و موسسه‌های آموزشی دیگر قرار دهیم تا جوانان کشور در هرکجای این مرزوبوم که هستند شرایط یکسانی داشته باشند.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی خاطرنشان ساخت: برگزاری چنین جلسه‌ای به معنی به رسمیت شناختن فعالیت‌های صنفی انجمن آموزشگاه‌های آزاد سینمایی است. به همین خاطر مسائل و حواشی ایجاد شده پیرامون این انجمن در سال‌های گذشته را باید فراموش کرد و باکار و تلاش بیشتر، سایر مدیران آموزشگاه‌ها در سطح کشور را که تاکنون عضو انجمن نشده‌اند به عضویت در انجمن جذب کرد.

معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی به‌ضرورت همکاری و تعامل با وزارت کار و امور اجتماعی برای توقف آموزش‌های آزاد سینمایی توسط مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تأکید کرد و تلاش برای رفع موانع عضویت انجمن آموزشگاه‌های سینمایی در خانه سینما را ضروری دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه