English

پیشرفت ۶۰ درصدی پل در دست ساخت شیله در شمال سیستان و بلوچستان

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از پیشرفت ۶۰ درصدی پل در حال احداث شیله در محور زابل- زاهدان خبر داد.

پیشرفت ۶۰ درصدی پل در دست ساخت شیله در شمال سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری موج سیستان و بلوچستان، مهدی پارسی اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی استان همگام با توسعه شبکه بزرگراهی استان ساخت پل های بزرگی نظیر ماشکید، نهراب و افضل آباد را در چند سال اخیر در اولویت قرار داده و به بهره برداری رسانده است.

وی ادامه داد: همچنان در تداوم این مسیر از سال گذشته بعد از بهره برداری از پل نهراب در محور زابل- زاهدان ساخت پل شیله در این مسیر با مشخصات طول عرشه ۱۷۶ متری و با هشت دهانه ۲۲ متری آغاز شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون برای احداث این پل مهم در شمال استان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و همچنان نیاز است با تخصیص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز زمینه برای افتتاح آن تا قبل از پایان سالجاری طبق تعهد این اداره کل فراهم شود.

پارسی تاکید کرد: قطعا بهره برداری از این پروژه می‌تواند به عنوان یک مسیر ارتباطی و انتقال کالا در مسیر جاده قدیم ابریشم تحولی تاریخی و بزرگ در عرصه فعالیت های ترانزیتی ایران در مسیر کریدور شرق به غرب ایجاد کرده و به لحاظ ژئوپلیتیک و ژئواکونومیک موجب تقویت نقش‌آفرینی این استان در ترانزیت خارجی شود.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه بهره برداری هر چه سریعتر این پل علاوه بر کارکرد اصلی شبکه حمل و نقل در ترانزیت کالا و مسافر، در زمان وقوع سوانح طبیعی و مباحث پدافندی و امنیتی نیز تاثیرگذار خواهد بود ضروری است مهمترین منبع پیش بینی شده اعتباری آن یعنی ماده ۵۶ قانون هر چه سریعتر اختصاص یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه