English

مسابقات قرآن تاثیر بسازی در شکوفاهی استعدادهای نوظهور دارد

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: مسابقات قرآن تاثیر بسازی در شکوفاهی استعدادهای نوظهور و ایجاد روحیه خودباوری و امید و نشاط معنوی در خانواده ها دارد.

 مسابقات قرآن تاثیر بسازی در شکوفاهی استعدادهای نوظهور دارد

به گزارش خبرگزاری موج  سیستان و بلوچستان، عباس شهرکی  بیان داشت:سیستان و  بلوچستان به  باور همه قرآن دوستان، استان قرآنی است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، وجود تعداد بالای قاری و حافظ در استان را نشات گرفته از سابقه وعلاقه جوانان به قرآن دانست و یاد آور شد: برگزاری مسابقات قرآن تاثیر بسازی در شکوفاهی استعدادهای نوظهور و  ایجاد روحیه خودباوری و امید و نشاط معنوی در خانواده ها دارد.  

شهرکی خاطرنشان نمود: ما نمی توانیم در پیشرفت در رشته ای فکر کنیم  مگر با برگزار مسابقات؛ مسابقات معیاری برای سنجش توانایی افراد است که البته این سنجش  منجرب به رقابت  و در نتیجه پیشرفت متسابقین خواهد شد.

وی بابیان اینکه برگزاری مسابقات قرآنی، مقدمات و ملزوماتی دارد افزود:  حضور چندین داور در بخش های مختلف ابتدایی ترین چیزی است که بزرگترین رویداد  قرآنی می طلبد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان به قیاس مسابقات قرآنی به صورت حضوری و مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: قطعاٌپراکندگی و پهناوری سیستان و بلوچستان بر بار هزینه های برگزاری مسابقات قرآنی تاثیر گذار خواهد بود.راهکارهایی که می تواند در کاهش هزینه ها هم  برای مجریان برگزاری مسابقات  و هم برای متسابقین تاثیر بگذارد برگزاری حداقل مراحل  مقدماتی مسابقات به صورت  مجازی است.

شهرکی اذعان داشت: اگر در نظر بگیریم که فردی از روستایی  برای شرکت در مسابقه به سمت شهر مراجعه کند قطعا هزینه ور خواهد بود اما می تواند فایل صوتی خود را برای داوران ارسال نماید.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآنی به صورت مجازی در دسترس تر و کم هزینه تر است، یادآور شد: ما باید آرام آرام تکنولوژی های امروزی را در خدمت بگیریم.

شهرکی ادامه داد:اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان  تجربه برگزاری مسابقات قرآنی را به صورت  مجازی دارد که الحمدالله مورد استقبال قرار گرفت به طوری که برگزاری مرحله شهرستانی به صورت مجازی و در نهایت در مرحله پایانی حضور  برگزیدگان را در مسابقات در مرحله استانی خواهیم داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه