English

بازنگری در ساختار شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان / دادستان به موضوع توهین به رییس جمهور ورود کند

رییس فراکسیون امید از بازنگری در ساختار شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خبر داد و درباره توهین به رییس جمهوری گفت: دادستان با توجه به مدعی‌العموم بودن به موضوع توهین به رییس جمهور ورود کند.

بازنگری در ساختار شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان / دادستان به موضوع توهین به رییس جمهور ورود کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج،  محمدرضا عارف در حاشیه بیستمین نشست علنی صبح امروز(یکشنبه، ۲۴ مرداد) در جمع خبرنگاران در سخنانی درخصوص برخی اظهارات علیه رییس ‌جمهور بر رعایت حرمت همه افراد تاکید کرد. وی گفت: حرمت همه افراد باید رعایت شود بویژه اینکه همه ما در حکومتی ارزشی و اسلامی فعالیت می ‌کنیم که قانون بر آن حاکم است؛ البته اگر این روند ادامه یابد وظیفه دادستان است که بر اساس قانون ورود و برخورد کند. نماینده مردم تهران در مجلس در باره بحث عبور اصلاح طلبان از حسن روحانی خاطرنشان کرد: باید این سؤال را از کسی این موضوع را مطرح کرده بپرسید تا خود او جواب دهد اما ما مسیری که از سال ۹۲ شروع کردیم را جدیت دنبال کرده و در این مسیر نه تنها از آقای روحانی بلکه از هیچ‌ یک از علاقه ‌مندان به انقلاب و کشور عبور نخواهیم کرد. عارف در خصوص جلسه فراکسیون امید با شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اظهار داشت: فراکسیون امید بخشی از جریان اصلاحات و حامیان دولت است و هیات ربیسه این فراکسیون جلسه‌ ای را با هیات رییسه شورای سیاستگذاری برای همفکری و هماهنگی بیشتر برگزار کرد. به گفته وی، شورای سیاستگذاری اصلاح‌ طلبان می‌خواهد در ساختار خود بازنگری کند و این جلسه هم به همین منظور برگزار شد تا نظر فراکسیون امید در مورد بازنگری و تجدیدنظر در ترکیب شرح وظایف شورای سیاستگذاری استفاده شود. رییس فراکسیون امید مجلس درباره اینکه آیا این جلسات تا انتخابات ۹۶ ادامه دارد، گفت:  اکنون تنها برنامه‌ها و فعالیتهای شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان را آسیب‌شناسی می‌ کنیم و امیدواریم تا هفته‌ های آینده چگونگی حضور ما در انتخابات ۹۶ مشخص شود. نماینده مردم تهران در مورد ارزیابی خود از اینکه آیا حرکت‌های موازی با شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان صورت می‌‌گیرد یا نه، گفت: به نظر من این حرکات موازی نیست چون هر حزب و تشکلی باید فعالیت کند و به نظرم هم این کار خوبی است اما تجربه سال ۹۴ این بود که با تشکیل شورای سیاستگذاری اصلاحات تمامی فعالیت‌ها در چارچوب این شورا قرار گیرد.

عارف با اظهار بی اطلاعی نسبت به پیشنهاد باهنر برای رفع حصر یکی از سران فتنه در صورت نداشتن فعالیت سیاسی او، گفت: اما درعین حال این موضوع مطالبه‌ اساسی نسل سوم و جوانان و جزو وعده‌های رییس‌جمهور است که امیدواریم در این فضای خوب رفع شود.

رییس فراکسیون امید درباره لغو برخی کنسرت ها، اظهار داشت: همه باید قانون را رعایت کنند حتی اگر این قانون خلاف سلیقه ما باشد؛ اگر قانون بدرستی عمل شود به نفع کشور خواهد بود پس با اجرای قانون، هر روز مسائلی که در گوشه و کنار کشور می‌بینید، کمرنگ می‌شود.

نماینده تهران در مجلس همچنین درباره تصمیم فراکسیون امید نسبت به استیضاح وزیر آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: عده‌ای بحثاستیضاح را مطرح کردند و فردا هم در فراکسیون امید جلسه‌ای با آقای فانی برگزار می شود تا در جریان تلاشها و برنامه‌های این وزارتخانه قرار بگیریم. البته امروز در فراکسیون کمیته‌ ای تشکیل شد تا محورهای صحبت با آقای فانی را مشخص کند.

وی ابراز امیدواری کرد، فردا با آقای فانی به نتیجه خوبی برسند، چون موضع فراکسیون فعلا استیضاح نیست بلکه رسیدن به نتیجه با دولت براساس تفاهم است.

عارف ادامه داد: اگر لازم بود، دولت با ترمیم کابینه کار را دنبال کند که البته هنوز از موضع رسمی دولت در این زمینه بی خبریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه