English

ارتباط ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطع می شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از احتمال قطع ارتباط ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفتگو با فاطمه باقری خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، درباره درز اطلاعات محرمانه هسته‌ای ایران به‌وسیله آژانس و انتشار آن در رسانه‌های خارجی، گفت: اطلاعات هسته‌ای ایران بارها در زمان البرادعی و آمانو افشاشده است و قبل از رسانه‌ای شدن این اطلاعات به‌وسیله سازمان انرژی اتمی، می‌توانیم اطلاعات هسته ای خود را در رسانه‌های بیگانه ببینیم برای مثال در این هفته آسوشیتدپرس گزارشی از مسائل هسته‌ای ایران منتشر کرده است.

وی ادامه داد: افشا و انتشار اطلاعات هسته‌ای ایران نشانگر این است که آژانس در اختیار سازمان‌های جاسوسی و کشورهای غربی است.

این عضو هیات رئیسه همچنین اظهار داشت: درست است که بر اساس پروتکل الحاقی ما باید به سازمان بین‌المللی انرژی اتمی گزارش ارائه دهیم ولی اگر قرار است امنیت ملی ما تهدید شود باید در روابط با آژانس بازنگری صورت گیرد.

جمالی خاطرنشان کرد: کشور هزینه‌های زیادی بابت افشای اطلاعات هسته‌ای پرداخت کرده است و تعدادی از دانشمندان هسته‌ای ما ترور شدند و دشمنان با استفاده از استاکس نت و دیگر برنامه بارها در راستای نابودی تأسیسات هسته‌ای ما تلاش کردند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای و صنعت هسته‌ای برای ایران بسیار مهم است، ادامه داد: کمالوندی مراتب اعتراض ایران را به علت افشای اطلاعات به سازمان انرژی اتمی اعلام کرد اما این کافی نیست و این موضوع باید با موگرینی و ۱ + ۵ مطرح شود.

نماینده فسا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شاکله سازمان‌ها در دست غربی‌ها و رژیم صهیونیستی است و کشورهای درحال‌توسعه در آن نقشی ندارند، سازمان ملل و شورای امنیت در خدمت صهیونیست هستند و نمی‌توانیم در عملکرد آن دخالت کنیم.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون ادامه داد: وزارت خارجه باید در ابتدا مراتب اعتراض خود را به مراجع قانونی ارائه کند و با استناد سازی از لحاظ حقوقی واکنش نشان دهد اما در صورت به خطر افتادن موجودیت ایران، باید در روابط با آژانس تجدیدنظر کنیم.

*بدعهدی در برجام حوصله همه را سر برده است

جمالی همچنین درباره بدعهدی طرف غربی در برجام گفت: قطعا ما شاهد بدعهدی در اجرای برجام هستیم و تمام ارکان نظام این موضوع را قبول دارند اما این بدعهدی دارد طولانی می‌شود و حوصله همه را سر برده است.

وی تاکید کرد: غرب در حال زمان کشی برای افزایش فشارها بر ایران است و هر دفعه از یکی استفاده می‌کنند، از کنگره آمریکا گرفته تا بان کی مون و الان حتی از طریق کشورهای همسایه علیه ایران تبلیغات سو می‌کنند و در تلاشند تا ایران را از مواهب مثبت برجام اگر که وجود دارد، محروم کنند.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی با اشاره به دستور لاریجانی درباره ارائه طرح غنی‌سازی به مجلس تصریح کرد: لاریجانی به سازمان انرژی اتمی دستور داد تا سطح فعالیت‌های هسته‌ای کشور را به میزان قبل از توافق بالا ببرد و برای مقابله با بدعهدی آمریکا و اتحادیه اروپا مقابله به مثل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه