English

حداد عادل:

مجلسی می خواهیم که مخالف دولت نباشد

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اظهار داشت:یکی دیگر از خط قرمز ما برای انتخاب افراد در لیست مخالف دولت نبودن است چرا که دولت را از خودمان می دانیم و مایل هستیم مجلسی تشکیل شود که با دولت همکاری کند.

مجلسی می خواهیم که مخالف دولت نباشد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج،  غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (شانا) در نشست خبری که امروز برگزار شد اظهار کرد: یازدهم اسفند یک فرصتی برای ملت ایران است تا با حضور خود پای صندوق رای جلوه ای از استقلال را نشان دهند.

وی افزود: این انقلاب از روز نخست مردمی بوده، بدست مردم با همت آنها به پیروزی و در ۴۵سال گذشته با فداکاری مردم برقرار مانده و خودشان نیز این انقلاب را حفظ خواهند کرد.

وی گفت: یکی از نشانه های مردمی بودن تداوم برگزاری انتخابات در کشور بوده است.

عادل بیان کرد:  برای توده مردم امکان آشنایی با تک تک نامزد ها و جود ندارد احزاب و تشکل های سیاسی می توانندبا ارائه لیست وظیفه خود را  در این راستا ایفا کنند.

وی گفت: ارائه این لیست موجب مجبور کردن مردم نیست و آنها اختیار در رای دادن، دارند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: از شش ماه پیش فعالیت انتخاباتی خود را در سراسر کشور آغاز کردیم و کارگروه های انتخاباتی تشکیل دادیم.

وی گفت: درخواست شد کسانی که مایل هستند در لیست ما قرار گیرد در وبگاه ثبت نام کنند که بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰  نفر ثبت نام کردند و در نهایت هزار و ۲۰۰ نفر توسط وزارت کشور تایید شدند.

وی افزود: با همه هزار و ۲۰۰ نفر مصاحبه کردیم بر اساس تخصص مصاحبه انجام شد، ۲۵۰ نفر از دل این افراد بیرون آمدند در گام دوم با این افراد مصاحبه طولانی و تخصصی و سیاسی کردیم.

حداد عادل با اشاره به اینکه عقلانیت، معنویت و عدالت از جمله معیار ما برای انتخاب افراد است، عنوان کرد: یکی دیگر از خط قرمز ما برای انتخاب افراد در لیست مخالف دولت نبودن است چرا که دولت را از خودمان می دانیم و مایل هستیم مجلسی تشکیل شود که با دولت همکاری کند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در خصوص اینکه چرا جمنا در این انتخابات لیست نداشته است، خاطرنشان کرد: جمنا اصلا در انتخابات مجلس هیچ وقت لیست نداده تنها در سال ۹۶ در انتخابات ریاست جمهوری فعالیت کرده است.

وی در خصوص کیفیت فهرست ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: این لیست شامل شش بانو، ۴روحانی و ۱۴ فردی که برای نخستین بار خواهان ورود به ضد می شود.

عادل در خصوص میانگین سن افراد لیست، بیان کرد: میانگین سنی این افراد ۴۲ سال است و در مقایسه با لیست دور  گذشته این شورا ۸سال جوانتر شده است.

عادل عنوان کرد: نبودن برخی از نمایندگان فعلی مجلس در فهرست ما دلیل خاصی ندارد که بخواهیم نمره منفی به عملکرد آنها داشته باشیم، ما تنها  بدنبال ایجاد تحول در لیست خود در مقایسه با دور قبل بودیم.

دهنوی در فهرست ما بود آقایان پایداری ها از ایشون خواسته بودند برای رسیدن ما و پایداری ها به وحدت کنارگیری کردند در حقیقت  به نفع وحدت انصراف دادند.

وی در خصوص صحبت برخی افراد که این جریان را پدر خوانده می نامند، بیان کرد: انتخابات صحنه رقابت است و افراد حرف هایی برای داغ کردن تنور انتخابات می زنند که برخی بدور از انصاف است.

عادل عنوان کرد: افراد به قطار ایستاده سنگ پرتاب نمی‌کند بلکه به دلیل اینکه قطار شورای ائتلاف در حال حرکت است آن را پدرخوانده می دانند، باید پرسید اگر در فهرست ما قرار می‌گرفتند هم اینگونه صحبت می‌کردند.

وی با عنوان اینکه مجلس یازدهم کارنامه قابل قبول داشته است، افزود: امیدواریم مجلس آینده کار نا تمام این مجلس را  در حوزه های مختلف تمام کند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خاطرنشان کرد: بنای ما تخریب دیگران  در انتخابات نیست تصور ما این است که مردم ما عموما عقلانیت را بیشتر از هیجانات کاذب می پسندند، آنها خیال می‌کنند تخریب ترفند خوبی برای پیروزی است.  

عادل در ادامه گفت: اعتقاد داریم زمانی شکست میخوریم که اخلاق را زیر پا بگذاریم.

وی در خصوص میزان مشارکت، بیان کرد: بدلیل تحریم های طولانی که  فلج کننده ترین تحریم های تاریخ است و سبب تورم، گرانی و  بی کاری در  انتخابات شرکت نکنند اما مشارکت خوب خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه