English

وزیر امور خارجه ایران:

دامنه جنگ در منطقه رو به گسترش است/سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به ترکیه

وزیر امور خارجه ایران، حسین امیرعبداللهیان، در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود در آنکارا درباره رایزنی‌های منطقه‌ای و موضوع فلسطین گفت‌وگو کرد.

دامنه جنگ در منطقه رو به گسترش است/سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به ترکیه

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حسین امیرعبداللهیان ، در سفر خود به آنکارا پیش از ظهر امروز با هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه، دیدار و گفت‌وگو کرد. پس از این دیدار، وزرای خارجه دو کشور در جلسه با خبرنگاران، به بررسی نتایج رایزنی‌های انجام شده پرداختند.

حسین امیرعبداللهیان اعلام کرد: روز گذشته همراه با یک هیأت کامل از ایران، در دوحه قطر، ملاقات با مقامات بلند پایه قطر و رهبران سیاسی حماس داشتیم. امروز نیز با همان ترکیب هیأت در آنکارا دیدار و گفت‌وگو با هاکان فیدان و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را داشتیم و در آینده نیز این گفت‌وگو‌ها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: هدف اصلی سفر ما تمرکز بر موضوع فلسطین است. در ۲۶ روز گذشته، رژیم صهیونیستی همه نوع جرائم را از جمله کشتار غیرنظامیان در غزه و کرانه باختری انجام داده است. این رژیم در جنایات خود از انواع سلاح‌های ممنوعه استفاده می‌کند.

امیرعبداللهیان اظهار کرد: ایران همچنان در تلاش برای رایزنی با متحدان و دوستان خود در منطقه است تا جلوی گسترش جنگ را بگیرد. آیت‌الله رئیسی نیز در گفت‌وگو با برخی سران منطقه و کشورهای اسلامی ایده برگزاری نشستی با حضور سران کشورهای اسلامی و عربی را با هدف توقف فوری جنایات جنگی رژیم آپارتاید و اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطین در غزه و کرانه باختری مطرح کرده است. این ایده توسط رهبران کشورهای اسلامی به خوبی پذیرفته شده و ما در قطر و ترکیه نیز این ایده را دنبال می‌کنیم. قبلاً نیز این ایده را به مقامات عربستان و مصر اعلام کرده‌ایم.

وزیر خارجه بیان کرد: امیدوارم هر چه زودتر شاهد برگزاری نشست سران کشورهای عربی و اسلامی و توقف فوری جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و ارسال کمک‌های انساندوستانه به غزه باشیم.

وی درباره دیدار خود با مقامات حماس در دوحه اظهار کرد: حماس به ما گفت که باید بیمارستان‌ها و مراکز امن را از بمباران‌ها مستثنی کنیم، اما به دلیل بمباران‌های رژیم، ۵۰ تن از اسرا در این بمباران‌ها کشته شدند.

رئیس دستگاه دیپلماسی، تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

امیرعبداللهیان اعلام کرد: درباره برخی موضوعات، از جمله مناسبات دوجانبه نیز گفت‌وگو کردیم و در آینده نزدیک سفر آیت‌الله رئیسی به آنکارا صورت خواهد گرفت و کمیسیون عالی مشترک همکاری‌های دو کشور نیز در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه