English

وزیر امور خارجه در دیدار با وزیر خارجه قطر مطرح کرد؛

اعلام آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با کشور قطر

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار و گفتگو کرد.

اعلام آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با کشور قطر

به گزارش خبرگزاری موج، در این دیدار موضوعات دوجانبه و برخی موضوعات مورد علاقه منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

 امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار از نقش سازنده دولت قطر در موضوعات دوجانبه از جمله تحول اخیر در تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا تشکر و قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از روند رو به رشد روابط تهران و دوحه در زمینه‌های گوناگون اظهار خرسندی کرد و ضمن تاکید بر ضرورت تقویت این بخش از همکاری‌ها، آمادگی کشورمان جهت تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را اعلام کرد .

شیخ محمد بن عبدالرحمن، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام امیر قطر به رهبران کشورمان، نسبت به آمادگی کشورش برای تقویت روابط در زمینه‌های مختلف دو جانبه و منطقه‌ای و بین‌المللی اظهار آمادگی کرد.
وی برای تداوم نقش سازنده و کمک کننده کشورش در موضوعات مورد اهتمام دو کشور ابراز آمادگی کرد و بر لزوم استفاده از فضای مثبت منطقه‌ای برای پیشبرد موضوعات مورد اهتمام تاکید کرد .

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر افزود:  آمادگی داریم در آینده نزدیک در تهران و یا دوحه گفتگوها میان دو کشور تداوم یابد که مورد استقبال وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه