English

کمبود و عدم اجرای قوانین از معضلات کمیته امداد است

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه امروزه مشکل کمیته امداد جمعیت رو به افزایش آن است، گفت: مشکل هم کمبود قانون است و هم عدم اجرای قوانین موجود که نیازمند عزمی جدی است.

کمبود و عدم اجرای قوانین از معضلات کمیته امداد است

به گزارش خبرگزاری موج، پرویز فتاح امروز سه شنبه(۲۲ تیرماه) در جمع خبرنگاران، افزود: امروز با دعوت هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، بنده موظف شدم گزارشی از وضعیت جامعه تحت پوشش کمیته امداد به نمایندگان مجلس ارایه کنم.

وی یادآور شد: گزارش ما مبتنی بر عملکرد امداد و جامعه آماری و نواقص و کمبودهای قانونی دراین زمینه بود و من به نمایندگان اعلام کردم که وضعیتی که امروز در جامعه تحت پوشش کمیته امداد که حدود ۶ درصد جامعه کل کشور را شامل می شود مربوط به این دولت و مجلس نیست بلکه عملکرد انباشته همه دولت ها و مجالس است اما متاسفانه باید گفت این وضعیت مطلوبی نیست و واقعیت تلخی است که با آن مواجه هستیم و باید با یک اقدامات پیشگیرانه از طریق اقدامات اجرایی دولت جلوی پیشرفت فقر گرفته شود که این مهم عزم ملی را می طلبد.

رئیس کمیته امداد تاکید کرد: زمانی که اقتصاد دچار رکود است و شاهد تورم‌های سالانه هستیم و زمانی که واردات ما به صادرات می‌چربد و با قاچاق کالا مواجه هستیم حال انتظار داریم درآمد کف جامعه چگونه باشد.

وی یادآور شد: شاخص‌های اقتصادی ما و درآمد سرانه ملی نوعی شاخص است و نشان می‌دهد درآمد افراد دهک های پایین جامعه درحال کاهش است؛ این بدان معنا است عده ای بیشتر به دامن فقر گرفتار می شود؛ کمیته امداد با یک هدف خیریه ای به فرمان امام(ره) و هدایت های مقام معظم رهبری ایجاد شد که برای یک جامعه چند میلیونی نبوده لذا وظیفه دولت ها و مجالس این است که با وضع قوانین به نفع فقرا و محرومان جلوی رشد و توسعه فقر را بگیرند.

فتاح افزود: ما نمی توانیم رفع فقر کنیم ما درصدد اقدامات اورژانسی هستیم تا افراد دچار مشکلات عمیق تر نشوند مسئول اشتغال، تورم، مسکن، تحصیل در کشور کمیته امداد نیست و این موارد در کشور متولی دارد و کمیته امداد به سهم خود دراین امور وارد شده است؛ اقدامی که ما درکمیته امداد انجام می دهیم بخشی از وظایف تامین اجتماعی همه دولت ها است.

وی با بیان اینکه اصلی ترین مشکل کمیته امداد، جمعیت زیاد است، افوزد: ما درآمدمان از خیرین و دولت تقریبا مطلوب است اما زمانی که این مبالغ را بین این ۶ درصد تقسیم می کنیم مبلغ ناچیزی بین خانواده ها تقسیم می شود درحالی که افراد تحت پوشش ما زیاد شده حال تذکر ما این است که با وضع قوانین، جلوی توسعه این جامعه آماری گرفته شود.

فتاح تاکید کرد: مشکل هم کمبود قانون است و هم عدم اجرای قوانین موجود که نیازمند عزمی جدی است؛ به عنوان مثال ۶ میلیون نفر در این کشور شاغل هستند که بیمه تامین اجتماعی ندارند که این نقص قانون است چگونه می توانیم قانون وضع کنیم که هر خودرویی بیمه شخص ثالثنداشت پلیس ماشین را بخواباند اما اکنون شاهد آن باشیم که افراد فاقد بیمه باشند که این نشان دهنده نقص قانون است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در مورد یارانه ها نیز گفت: دریافت ۷۰ میلیون نفر از یارانه ها، نه با عدالت و نه با وضع جامعه سازگار است که البته در بودجه ۹۵ تصویب شده که جلوی دریافت یارانه های ثروتمندان گرفته شود اما به نظر می رسد که تمایلی برای اجرای این قانون وجود ندارد، درحالی که با اجرای این قانون بخشی از منابع آزاد می شود و در راستای استقرار عدالت به سمت افراد تحت پوشش و محرومان سوق داده خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه