English

احمدعلیرضابیگی در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

عمر سیاسی حسن روحانی تمام شده است/ نه استیضاح وزیر صمت و نه هیچ استیضاح دیگری در این دوره به جایی نمی‌رسد

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس یازدهم درباره اخباری مبنی بر بازگشت حسن روحانی به عرصه سیاست گفت: حیات سیاسی آقای روحانی پس از اتمام دوره ریاست جمهوری به حضور در مجمع تشخیص وابسته بود که با اتمام این حضور عمر سیاسی ایشان تمام شده تلقی می‌شود و از نظر عملکردی نیز کارنامه ای در دست ندارند که مورد اقبال مردم برای بازگشت قرار بگیرند.

عمر سیاسی حسن روحانی تمام شده است/ نه استیضاح وزیر صمت و نه هیچ استیضاح دیگری در این دوره به جایی نمی‌رسد

احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج درباره جلسه اخیر حسن روحانی با استانداران دولت یازدهم و دوازدهم و تحلیل برخی رسانه ها از تلاش وی برای بازگشت به عرصه سیاسی گفت: من تصور نمیکنم این اقدامات تاثیری داشته باشد البته آقای روحانی مثل هر شخصیت دیگری این اختیار و آزادی را دارد که جلسات برگزار کند و صحبت و اظهار نظر داشته باشد.

وی درباره خبرهای اخیر در رسانه‌ها مبنی بر این که روحانی برای انتخابات مجلس یازدهم وارد عرصه رقابت می‌شود، تاکید کرد: من اطلاعی از صحت و منبع این اخبار ندارم اما معتقدم حیات سیاسی آقای روحانی پس از اتمام دوره ریاست جمهوری به حضور در مجمع تشخیص وابسته بود که با اتمام این حضور عمر سیاسی ایشان تمام شده تلقی می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی در دولت محمود احمدی‌نژاد همچنین خاطرنشان کرد: از نظر عملکردی نیز کارنامه ای در دست ندارند که مورد اقبال مردم برای بازگشت قرار بگیرند.

علیرضابیگی در پاسخ به این سوال که برخی نزدیکان حسن روحانی علت عدم حضور او در ترکیب دور جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام را عدم تمایل خود وی و درخواست از رهبری برای معاف کردن ایشان اعلام کردند، گفت: من تصور نمی‌کنم اگر به آقای روحانی پیشنهاد حضور در ترکیب مجمع داده می شد ایشان رد می‌کرد چرا که خود ایشان نیز می داند که مجمع به هر حال تنها محل ممکن برای ادامه حضور در عرصه سیاسی برای ایشان بود و عدم حضور ایشان در ترکیب دوره جدید در حکمی که مقام معظم رهبری با تدبیر صادر کردند، دلیل مبنی بر عدم تمایل خود آقای روحانی نمی شود.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که چرا مجلس در کمتر از دو ماه بعد از آن که در استیضاح وزیر صمت به او رای اعتماد داده، دوباره در حال جمع کردن امضا برای استیضاح او است، گفت: استیضاح ها در مجلس یازدهم به هیچ نتیجه ای نمی رسد ، من بارها این مساله را از ابتدای مجلس تکرار کردم که این مجلس هیچ توان نظارتی مقابل دولت سیزدهم ندارد.

علیرضابیگی ادامه داد: این مجلس خود را در قبال دولت وابسته و مسئول می‌داند لاجرم هر درخواستی استیضاحی از سوی گروهی از نمایندگان منجر به نتیجه نمی شود و از این جهت وزرا احساس مصونیت در قبال نظارت و هشدار  نمایندگان دارند و در مقابل ابزارهای نظارتی مجلس بی اعتنا هستند.

وی خاطر نشان کرد: این اطمینان خاطر از انفعال مجلس کاملا در دولت مشهود است

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس یازدهم با تاکید بر این که «بخش قابل توجهی از گله‌مندی‌های نمایندگان از دولت و وزرا پاسخگو نبودن آن‌ها است»، گفت: متاسفانه مجلس به دور از شان مردمی خود وارد قائله انتخاباتی شد و در کنار دلایل دیگر جایگاه نظارتی خود در قبال دولت سیزدهم را از دست داد.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: بدون شک این مساله از دید مردم مخفی نیست و بخش قابل توجهی از مسئولیت عملکردی دولت سیزدهم به پای مجلس یازدهم نوشته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری موج، حسن روحانی، رییس جمهور سابق روز سه شنبه در جلسه ای با مسئولان دولت‌ سابق و جمعی از استانداران کابینه‌های یازدهم و دوازدهم تاکید کرد که پیشنهاداتی را به صورت تلفنی به مقام معظم رهبری درباره شرایط فعلی کشور و برون رفت از آن ارائه داده است. این جلسه و اظهارات او از جانب بسیاری از رسانه ها به عنوان تلاش برای بازگشت به سیاست تعبیر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه