English

یداله عسگری در گفتگو با خبرگزاری موج:

برجام دارای مشکلات حقوقی بسیاری است/ لغو همه تحریم ها لازمه یک توافق جامع است

یک حقوقدان با بیان اینکه اصلاح برجام باید به رفع همه تحریم ها منجر شود، گفت: طرف ایرانی در مذاکرات باید اعلام کند که قید انحصار به تحریم های هسته ای حذف شده و همه تحریم ها لغو شود.

برجام دارای مشکلات حقوقی بسیاری است/ لغو همه تحریم ها لازمه یک توافق جامع است

یداله عسگری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، درباره ابعاد حقوقی مذاکرات برجام ، گفت: برجام دارای ضعف های حقوقی بسیار جدی است و این نگرانی وجود دارد که اگر مذاکره ایران با آمریکا حول محور برجام فعلی باشد قطعا به نفع آمریکایی ها و به ضرر ایران خواهد بود.

برجام دارای مشکلات حقوقی متعددی است

وی با بیان اینکه برجام دارای مشکلات حقوقی متعددی بوده که یکی از ایرادات آن منحصر به تحریم های هسته ای است، افزود: از نظر تجارت بین الملل و روابط حقوقی، ایران با دیگر کشورها مراوداتی وجود دارد که در این خصوص برای شرکت های طرف معامله فرقی نمی کند که تحریم ایران چه نوع تحریمی است بلکه به محض آنکه متوجه شدند طرف مقابلشان ایرانی است از ترس تهدیدها و جریمه های آمریکا تمایلی به مراودات تجاری ندارند.

این حقوقدان ادامه داد: اگر در برجام سابق، تفکیک بین انواع تحریم ها صورت نمی گرفت و این توافق ناظر بر همه تحریم ها می‌شد می توانستیم نسبت به منفعت آن امید داشته باشیم؛ اما الان این آمریکایی ها هستند که از بازگشت به برجام سابق منفعت می برند چراکه برجام برایشان مزایای زیادی دارد.

عسگری تاکید کرد: بازگشت آمریکایی ها به برجام، برای آنها دارای منفعت است از آن جهت که به راحتی می توانند از ظرفیت مکانیسم ماشه استفاده کرده و تمام تحریم های شورای امنیت را بازگردانند، اقدامی که به ضرر ایران خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

عدم ضمانت لازم در برجام جدید هیچ منفعتی برای کشور نخواهد داشت/ لزوم امضای یک توافق برد-برد در مذاکرات وین

اصلاح برجام باید به رفع همه تحریم ها منجر شود

وی با بیان اینکه اصلاح برجام باید به رفع همه تحریم ها منجر شود، گفت: رفع همه تحریم ها موضوعی است که مقام معظم رهبری نیز بارها برآن تاکید داشتند و لذا طرف ایرانی در مذاکرات باید اعلام کند که با توجه به نقض تعهد از سوی آمریکا، لازم است که قید انحصار به تحریم های هسته ای حذف شده و همه تحریم ها لغو شود.

این حقوقدان تاکید کرد: بعد از خروج آمریکا از برجام، میزان تحریم های آمریکا بیشتر شد و این کشور فقط عنوان تحریم ها را تحت حوزه های تروریستی یا حقوق بشری تغییر داد، لذا از بُعد حقوقی اگر این جامعیت در برجام وجود نداشته باشد، چنین توافقی سوراخی خواهد داشت که قطعا به زیان ایران خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه