English

آشنایی با سلاح انفرادی فجر ۲۲۴ + عکس

سلاح انفرادی فجر ۲۲۴ که سال گذشته در جریان رزمایش محرم در اختیار نیروهای واکنش سریع نزاجا قرار گرفت؛ می‌تواند با نرخ آتش بالا ۷۰۰ الی ۹۵۰ گلوله را در دقیقه با دقت فزاینده شلیک کند.

آشنایی با سلاح انفرادی فجر ۲۲۴ + عکس

به گزارش خبرگزاری موج، فجر ۲۲۴ ایرانی مدل بهینه سازی شده اسلحه انفرادی ام ۴ آمریکایی است و مکانیزم عملکرد آن نیز به مانند آن بر اساس گاز مستقیم باروت با سیستم قفل چرخشی صورت می‌گیرد.

این سلاح تهاجمی که همکنون تنها در اختیار چند ارتش قدرتمند جهان است نسبت به اسلحه کلاشینکف روسی و ژ۳ آلمانی از وزن کمتری برخوردار بوده و به همین خاطر بیشتر در حوزه آفندی کاربرد داشته و مورد استفاده نیروهای واکنش سریع است.

سلاح انفرادی فجر ۲۲۴ که سال گذشته در جریان رزمایش محرم در اختیار نیروهای واکنش سریع نزاجا قرار گرفت؛ می‌تواند با نرخ آتش بالا؛ ۷۰۰ الی ۹۵۰ گلوله را در دقیقه، با دقت فزاینده شلیک کند.

برد نهایی این سلاح ۳۶۰۰ متر عنوان شده و سرعت گلوله در سرلوله(سرعت اولیه گلوله) ۹۰۰ متر بر ثانیه است. همچنین کلید گزینش آتش این سلاح در ۲ حالت‌ نیمه‌خودکار و شلیک سه گلولهٔ پی‌درپی قرار می‌گیرد. وزن این سلاح بدون خشاب ۳ کیلو و ۲۰۰ گرم است و قدرت آتش، هدف گیر لیزری، و سبک بودن، آن از مهمترین شاخصه هایی است که این سلاح را متناسب با ماموریت‌های نیروی‌های واکنش سریع قرار داده است. همچنین این اسلحه قابلیت نصب نارنجک‌انداز ام ۲۰۳ را نیز دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    ای کاش به میزان کافی و با کیفیت بالا تولید بشه البته به نظرم مصاف بهتره به شرطی که مثل این مولتی کالیبر بشه

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه