English

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در واکنش به اظهارات رییس جمهور؛

مشکل کشور امروز با تفکیک وزارتخانه ها حل نمی شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در واکنش به اظهارات جدید رییس جمهور گفت: مشکل کشور امروز با تفکیک وزارتخانه ها حل نمی شود.

مشکل کشور امروز با تفکیک وزارتخانه ها حل نمی شود

علی کرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج، اظهار داشت: بخش مهمی از مشکلات کشور به مسائل اقتصادی به ویژه معیشت مردم مرتبط است و در این شرایط همه دستگاه ها و نهادها و قوای سه گانه باید تمرکز اصلی خود را برای رفع مشکلات معیشتی مردم به میدان بیاورند.

وی افزود: پرداختن به مسائل حاشیه ای و عدم توجه به مسائل اصلی، به طور قطع ما را در رسیدن به هدف و کاهش مشکلات جامعه و برداشتن بار سنگین گرانی ها از دوش مردم دور می کند.

نماینده چابهار در مجلس تصریح کرد: امروز مشکلات ارزی، افزایش لجام گسیخته قیمت ها، ضرورت تقویت اقتصاد مقاومتی در برابر تحریم های ظالمانه و غیرقانونی ترامپ علیه ملت ایران، رفع مشکلات معیشتی و بهتر کردن زندگی مردم باید اولویت دولت باشد، در مقابل می بینیم که بار دیگر رییس جمهور به مسئله تفکیک وزارتخانه ها اشاره کرده و آن را ضرورتی مهم توصیف می کند.

کرد با تاکید بر اینکه امروز مشکلات کشور با تفکیک وزارتخانه ها حل نمی شود، گفت: دولت یک بار لایحه تفکیک سه وزارتخانه صنعت، کار و راه و شهرسازی را به مجلس ارائه کرد که در مجلس و توسط کمیسیون های تخصصی از جمله کمیسیون اجتماعی این لوایح رد شد و ما دلیل اصرار دولت برای مطرح کردن دوباره این بحث در فضای فعلی کشور نمی دانیم.

وی گفت: شاید عده ای می خواهند بگویند اگر فلان اقدام انجام می شد یا فلان لایحه دولت توسط مجلس تصویب شده بود، می توانستیم مشکلات را کاهش دهیم. باید به این افراد گفت که مردم هوشیار هستند و می بینند که برای کاهش قیمت ارز، افزایش ارزش پول ملی، کاهش تورم و کاهش قیمت ها دولت چه اقداماتی انجام داده و در مقابل به دنبال چه اقداماتی هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: در حال حاضر زمان مناسبی برای تفکیک وزارتخانه ها نیست و ساختار سه وزارتخانه مهم کشور که به صورت مستقیم با مسائل اقتصادی جامعه مرتبط است، در این شرایط به صلاح نیست.

واکنش علی کرد به آن بخش از سخنان حسن روحانی رییس جمهور کشورمان در دیدار با مدیران وزارت راه و شهرسازی بود که گفته است: " الان هم این کار را ضروری می دانم، اما به هر دلیلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی همراهی نکردند. به نفع کشور بود که در شرایط تحریم این وزارتخانه ها تفکیک شوند. ما در شرایط تحریم به یک وزارتخانه بازرگانی نیازمند هستیم، اما صنعت و معدن و تجارت هم در این  وزارتخانه وجود دارد و کار پیش نمی‌رود."

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه