English

رضایی در دانشگاه شریف:

هیچ گاه به دنبال درگیری و جنگ با آمریکا نبودیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: ما هیچ گاه به دنبال درگیری و جنگ با آمریکا نبودیم و جنگ اصلی ما با آمریکا در زمینه پیشرفت کشور است.

هیچ گاه به دنبال درگیری و جنگ با آمریکا نبودیم

به گزارش خبرگزاری موج، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم راهپیمایی ضد استکباری دانشجویان دانشگاه شریف که ظهر امروز با عنوان "آخرین نبرد" در محل این دانشگاه برگزار شد، گفت: پیشینه روابط ایران و آمریکا به طور کلی به سه مرحله تقسیم می‌شود؛ مرحله اول در هنگام کودتای ۲۸ مرداد و مرحله دوم این رابطه بین سال ۳۲ تا ۵۷ در دوران پهلوی دوم و آخرین مرحله از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون است.

وی افزود: مسئله ورود ایالات متحده به سیاست ایران پس از کودتای ۲۸ مرداد و بدعهدی انگلستان به دولت مصدق آغاز شد و به همین دلیل بود که مصدق برای رهایی از سلطه انگلستان با آمریکایی‌ها ارتباط برقرار کرد تا بتواند نفت را ملی کند.

رضایی تصریح کرد: همواره در دوران پهلوی دوم آمریکایی‌ها بهترین امکانات را در اختیار ما قرار داده‌اند، ولی هیچ کمکی به ما برای استفاده از این تجهیزات نکردند و پس از تحریم شدن ایران از سوی آمریکا در آغاز انقلاب هنگامی که پشتیبانی برای این سلاح‌ها فراهم نشد ما متوجه شدیم که این سلاح‌ها مانند چوب خشک است و کاربردی ندارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نوع رابطه آمریکا با جهان و در مقابل رابطه ما با آمریکا گفت: آمریکایی‌ها روابطی که با کشور‌هایی نظیر آلمان و ژاپن داشتند را هیچ گاه با ایران برقرار نکردند و برای ارتباط با ایران درست برعکس عمل کردند.

وی افزود: دیپلماسی و سیاست خارجی آمریکا در رابطه با کشور‌های آلمان و ژاپن موجب توسعه و تقویت این کشور‌ها شد، اما سیاست آمریکا در قبال ایران موجب وابستگی بیشتر شد.

رضایی خاطرنشان کرد: ابتدای انقلاب آمریکایی‌ها با کودتاچیان و تجزیه طلبان ایران همکاری می‌کردند تا کشور ما را تجزیه کرده و قدرت آن را کاهش دهند امروز هم با اعمال تحریم‌های به قول خودشان فلج کننده قصد دارند تا به ایران ضربه بزنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نحوه اعمال تحریم‌های اقتصادی توسط دونالد ترامپ علیه ایران عنوان کرد: آمریکایی‌ها از ضعف در ساختار اقتصادی کشور ما آگاه هستند و به همین دلیل تحریم‌های خود را در زمینه اقتصادی اعمال می‌کنند، اما در زمینه صنعت دفاعی ما علت بومی سازی این صنعت توسط متخصصان کشور نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران درباره برخی اخبار داخل کشور که به تحریم‌ های اقتصادی آمریکا کمک می‌کند، اظهار کرد: این گروه‌ها در کشور ما دو دسته هستند دسته اول آن‌هایی هستند که با توطئه‌های اقتصادی آمریکا همراهی می‌کنند البته منظور آن نیست که این افراد خائن هستند، ولی در تلاش هستند تا با عدم فعالیت خود در بخش‌های اقتصادی و مدیریتی کشور این بخش‌ها را دچار اختلال کنند؛ افرادی هستند که با ضعف مدیریتی خود ضربات سختی به اقتصاد کشور وارد می‌کنند نمونه اخیر این ضعف مدیریتی در بحث بازار ارز و نحوه مدیریت آن کاملا مشهود بود.

وی در مورد برخی دیگر از این افراد تصریح کرد: عده‌ای دیگر نیز در کشور به صورت عامدانه و با هماهنگی این اقدامات خرابکارانه را انجام می‌دهند.

رضایی در رابطه با ادعا‌های ترامپ تصریح کرد: شعار‌های تبلیغاتی ترامپ بازگرداندن قدرت دوباره وی به آمریکا بود و در دوران انتخابات هم بر روی این شعار‌ها تأکید می‌کرد، اما در داخل شعار‌های ترامپ این واقعیت نهفته است که آمریکای امروز دیگر آمریکای چهل سال گذشته نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: با وجود اینکه خود آمریکایی‌ها از ابتدا ابداع کننده و طرفدار اقتصاد آزاد بوده‌اند، اما رفتار آن‌ها در تحریم کشور‌هایی مثل ایران و ترکیه و تعیین تعرفه برای سایر کشور‌ها ناقض این مطلب است.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران در رابطه با مسائل حقوق بشری که آمریکا دچار شده است، گفت: آمریکا در رابطه با ادعا‌های حقوق بشری خود دچار فروپاشی شده است در قضیه عربستان و حمایت از بن سلمان از سویی دنبال سودجویی اقتصادی است و از سوی دیگر از این رژیم کودک کش حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: در ابتدای پیروزی انقلاب آمریکا کشور‌هایی نظیر ترکیه و پاکستان را در اختیار داشت، ولی در مقطع زمانی فعلی این کشور‌ها به روسیه و چین تمایل پیدا کردند.

رضایی در رابطه با برجام اظهار کرد: برجام و نحوه نقض تعهدات آمریکا در این قرارداد نه تنها به مردم دنیا بلکه به سایر دولت‌های جهان این مطلب را نشان داد که آمریکا همواره ناقض تعهدات خود بوده است در همین حال این مسئله به دولتمردان ما نیز نشان داد که آمریکایی‌ها قابل مذاکره نیستند، زیرا آن‌ها نمی‌خواهند حکومتی قدرتمند در محدوده شمالی تنگه هرمز و خلیج فارس ایجاد شود اصولا آمریکا و انگلستان از حکومت‌های قدرتمند که مخالف سیاست‌های آن‌ها هستند هیچ گاه خوششان نیامده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان ضمن تأکید بر این مسئله که ما هیچ گاه به دنبال درگیری و جنگ با آمریکا نبودیم و جنگ اصلی ما با آمریکا در زمینه پیشرفت کشور است، تصریح کرد: آخرین رویارویی ما با آمریکایی‌ها تکلیف وضعیت منطقه را مشخص خواهد کرد اگر جمهوری اسلامی در این رویارویی پیروز شود حرف آخر را در منطقه خواهد زد و اگر خدایی نکرده آمریکایی‌ها در این رویارویی به پیروزی برسند راه نفوذ مجدد آن‌ها در برخی کشور‌هایی که اکنون در آن‌ها نفوذ ندارند و نمی‌توانند در آن‌ها حکومت کنند باز می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه